کد مطلب: 

247423

هدف از ساخت داخل به هم رسانی نیازمندی‌ها به توانمندی‌های داخلی است

معاون امور صنایع وزارت صمت، بیان کرد: هدف از ساخت داخل به هم رسانی نیازمندی‌ها به توانمندی‌ها در صنایع داخلی می باشد و این رویکرد تاکنون با برگزاری ۱۱میز تخصصی محقق شده است.
هدف از ساخت داخل به هم رسانی نیازمندی‌ها به توانمندی‌های داخلی است

به گزارش سیتنا، مهدی صادقی نیارکی در جلسه معاونان امور صنایع سازمان های صمت استان‌های سراسر کشور، با بیان این مطلب، گفت: تاکنون ۴ میز توسعه ساخت داخل در حوزه خودرو با کاهش ارزبری ۳۰۰ میلیون یورو، ۲ میز ساخت داخل در حوزه مخابرات با کاهش ارزبری ۱۱۸ میلیون یورو ، دو میز نیز در حوزه تجهیزات نفت گاز و پتروشیمی و دو میز در حوزه صنایع معدنی فولاد و مس برگزار شده است.

شناسایی نیازهای صنعتی گلوگاهی وارداتی

وی در ادامه با اشاره به احصا نیازهای صنعتی وارداتی در کشور ، اعلام برنامههای توسعه ساخت داخل و برنامه ریزی برای برگزاری میزهای تخصصی در هر استان را خواستار شد و افزود: برای توسعه داخلی سازی در صنایع راهبردی 3.2 میلیارد دلار هدفگذاری شده است و سهم استان ها در صنایع راهبردی مشخص شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت مدیریت واردات را با موضوع ساخت داخل و داخلی‌سازی مجزا عنوان کرد و خطاب به استان ها تاکید کرد: باید نیازمندیهای واحدهای بزرگ برای اتصال به توانمندی موجود در استان شناسایی شود و در قالب میزهای توسعه ساخت داخل توانمندی ها و نیازمندی ها بهم رسانی شود.

در این جلسه موضوعات در خواستی از استان ها، اعلام برنامه های ساخت داخل و همچنین برنامه ریزی برای برگزاری میزهای ساخت داخل در استان ها و برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه فرصت های توسعه ساخت داخل مورد بررسی قرار گرفت. در حوزه پتروشیمی نیز به موضوعاتی از جمله مدیریت عرضه و تقاضا، تداوم حفظ تعادل در بازار و جلوگیری از ایجاد تقاضای کاذب در بازار پرداخته شد.

در این جلسه همچنین دستورالعمل ساماندهی وضعیت عرضه وتقاضا در حوزه ورق های فولادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که استان ها برای جلوگیری از عدم تعادل در عرضه و تقاضا در ورق های فولادی هماهنگ با ستاد برنامه ریزی نمایند.

همچنین سید محمد مهدی هادوی «رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت» در این همایش به ارایه آمارهای کمی و کیفی از ساخت داخل پرداخت و کیوان گردان «مدیرکل دفتر صنایع برق ،فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت» نیز در خصوص موضوع ورق های فولادی و عرضه و تقاضا در این حوزه به ارایه گزارشی پرداخت و محسن صفدری «مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت» به تشریح وضعیت عرضه و تقاضا در حوزه پتروشیمی پرداخت.

معاونان صمت استانها در این همایش نیز به طرح مهمترین چالش های پیش رو پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-03 10:39

افزودن دیدگاه جدید