کد مطلب: 

247349

دانش‌بنیان‌ها برای رفع نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع دعوت شدند

کشاورزی از جمله حوزه‌هایی است که به کمک فناوری متحول شده است. برای معرفی نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع وابسته، با هدف بهم‌رسانی عرضه و تقاضای نوآوری در حوزه کشاورزی در روزهای 12 تا 14 مرداد ماه، یک رویداد آنلاین به صورت رایگان برگزار می‌شود.
دانش‌بنیان‌ها برای رفع نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع دعوت شدند

به گزارش سیتنا به نقل از مرکزارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سال‌های اخیر، شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری در حوزه کشاورزی فعال شده‌اند. تولید بذر اصلاح شده، پروبیوتک و صنایع غذایی از جمله حوزه‌های مرتبط با کشاورزی است که شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین فعالیت را در آن داشته‌اند. با توجه به ظرفیت علمی بالای شرکت‌های دانش‌بنیان، در صورت برقراری ارتباط بیشتر آنها با فعالان و شرکت‌های بزرگ حوزه‌کشاورزی، می‌توان شاهد تحول بنیادین در این عرصه بود.

در همین راستا برای شبکه‌سازی و بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش بنیان برای رفع چالش‌های این حوزه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

در این رویداد تمرکز روی حوزه‌های علمی مانند نهاده‌های زراعی و دامی، مکانیزاسیون، آبیاری، کود و بذر و سموم کشاورزی است. در این نشست آنلاین، همچنین علاوه بر ارائه نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع وابسته، جلسات پرسش و پاسخ زنده نیز برگزار می‌شود.

یکی از نیازهای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، آموزش و مشاوره در زمینه  نحوه تعامل با خریداران عمده بخش کشاورزی است که در این رویداد به آن پرداخته می‌شود.  مذاکرات تجاری رو در رو، یکی دیگر از محورهای  این رخداد است.

همچنین در حاشیه این رویداد، حمایت‌های  مختلف ارائه شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تشریح می‌شود.  

برگزاری کارگاه‌های در زمینه معرفی نقش مالکیت فکری و دریافت استانداردها در توسعه محصولات حوزه کشاورزی، نیز از جمله نشست‌های است که در حاشیه این رخداد، تشکیل خواهد شد.

شرکت‌های دانش بنیان علاقه‌مند به حضور در این رویداد می‌توانند  برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت تقاضا به سامانه غزال مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-01 12:19

افزودن دیدگاه جدید