کد مطلب: 

247152

درج قیمت کالاهای تولیدی بیش از 50 واحد اصلی تولید لوازم خانگی در سامانه 124

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: حدود 11 هزار بازرسی از انبارها و مرکز نگهداری کالا در سه ماهه اول امسال در سطح کشور انجام شده و بیش از 700 پرونده تخلف را در همین راستا به سازمان تعزیرات ارسال شده است.
درج قیمت کالاهای تولیدی بیش از 50 واحد اصلی تولید لوازم خانگی در سامانه 124

به گزارش سیتنا، سیدجواد احمدی در خبر 21 شبکه یک سیما با بیان این مطلب، افزود: در موضوع احتکار وقتی شرایط اقتصادی به گونه ای رقم می خورد که نوسانات ارزی داریم و همچنین به سبب تشدید تحریم ها انگیزه برای امتناع از عرضه کالا و احتکار آن در برخی اصناف و واحدهای تولیدی یا واسطه ها افزایش می یابد که الان با این پدیده مواجه هستیم و انگیزه برای احتکار به خاطر سودجویی و عرضه با قیمت بیشتر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز به عنوان دستگاه های نظارت متقابلاً باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از این تخلفات انجام دهیم، گفت: این موضوع که 70 درصد از لوازم خانگی وارداتی احتکار می شود را قبول نداریم و چنین موضوعی با توجه به نظارت های ما وجود ندارد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: در سازمان حمایت چند کار را در دستور کار قرار دادیم، تعیین تکلیف قیمت لوازم خانگی انجام شد و درج قیمت کالاها در سامانه 124 نیز مورد تاکید بود که الان بیش از 50 واحد اصلی تولیدی لوازم خانگی این کار را انجام داده اند.

احمدی با بیان اینکه بر استمرار عرضه تأکید داشته ایم، بیان کرد: لیست توزیع کالاها را از تولید کنندگان عمده لوازم خانگی به صورت مداوم دریافت می نماییم و این لیست را به استان‌ها ارسال می کنیم و از استانها بازخورد می گیریم و تمرکز ما بر روی انبارها و مراکز نگهداری کالا در سه ماهه گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در خصوص امتناع از عرضه نیز بخش جداگانه ای را برای بازرسی و نظارت باز کرده ایم، بیان کرد: 386 هزار بازرسی در 4 ماهه گذشته انجام دادیم و 17 هزار و 500 پرونده تخلف در حوزه امتناع از کالا تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: برای ساماندهی موضوع نظارت بر احتکار و ایجاد تعامل بین دستگاه‌های مختلف با موافقت سرپرست وزارت صمت و پیشنهاد سازمان حمایت ستاد مقابله با احتکار متشکل از سازمان حمایت، سازمان تعزیرات، دادستانی کل کشور و پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-27 14:38

افزودن دیدگاه جدید