کد مطلب: 

247143

بهینه‌سازی و افزایش امکانات شبکه شاد در تابستان

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش اعلام کرد: در ایام تابستان، زیرساخت‌های شبکه شاد مورد بهینه‌سازی قرار می‌گیرند و امکانات جدید به این شبکه اضافه می‌شوند.
بهینه‌سازی و افزایش امکانات شبکه شاد در تابستان

به گزارش سیتنا، مهدی شرفی با اشاره به این‌که کرونا همه ما را غافل‌گیر کرد، گفت: آموزش‌وپرورش برای اتمام فرآیند‌های تحصیلیِ جاری در کشور، مجبور شد از ابزارهایی استفاده کند که روند انتقال مباحث درسی کامل شود.

وی با اشاره به شبکه شاد، توضیح داد: نرم‌افزار «شاد» با همکاری «همراه اول» وظیفه داشت تا بخشی از آموزش باقی‌مانده از سال تحصیلی را به اتمام برساند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش افزود: آموزش مجازی به زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی نیاز دارد. در ایام تابستان و با اتمام سال تحصیلی، زیرساخت‌های شبکه شاد مورد بهینه‌سازی قرار می‌گیرند و حتماً امکانات جدید به این شبکه اضافه می‌شوند.

شرفی تأکید کرد: اگر بحران کرونا تا سال تحصیلی جدید به اتمام برسد، آموزش و پروش از شبکه شاد به‌عنوان برنامه کمکی – مکمل – بهره‌برداری می‌کند.

وی با اشاره به این‌که اکنون اینترنت مصرفی کاربران در شبکه شاد رایگان است، عنوان کرد: آموزش‌وپرورش قصد دارد موضوع رایگان بودن اینترنت در شبکه شاد» را در هیات دولت و ستاد ملی بیماری کرونا مطرح کند و این امکان را به‌طور دائمی و رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی وفناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند، حتماً به تلویزیون و شبکه‌های صداوسیما دسترسی دارند. آموزش‌های تلویزیونی مکمل خوبی برای آموزش‌های مجازی هستند.

شرفی تأکید کرد: هر دانش‌آموز باید بتواند در دوران کرونا و در فرآیند آموزش مجازی با معلم خودش ارتباط و تعامل آموزشی داشته باشند.

وی بابیان این‌که کتاب‌های درسی امسال به‌طور الکترونیکی منتشر می‌شوند، توضیح داد: در تلاش هستیم تا محتواهای متعدد آموزشی در شبکه شاد بارگذاری شوند و دانش‌آموزان با ورود به این شبکه از مطالب متنوع و مختلف بهره بگیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-27 11:31

افزودن دیدگاه جدید