کد مطلب: 

247087

تقدیر بیل گیتس از نحوه‌ی مقابله‌ی «کره جنوبی» با کرونا

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که بنیان‌گذار مایکروسافت نامه‌ای به رئیس جمهور کره جنوبی ارسال و در آن ابراز امیدواری کرده است که همکاری مشترک میان سئول و کمپانی‌اش در واکنش به ویروس کرونا تقویت شود.
تقدیر بیل گیتس از نحوه‌ی مقابله‌ی «کره جنوبی» با کرونا

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بیل گیتس، رئیس بنیاد خیریه "بیل و ملیندا گیتس" در این نامه اعلام کرد که از نحوه پاسخگویی کره جنوبی به ویروس کرونا از جمله اقدامات مربوط به قرنطینه و تلاش‌های بخش خصوصی برای تولید واکسن تحت تاثیر قرار گرفته است.

گیتس گفته است که اگر کمپانی "اس کی بیوساینس" کره جنوبی موفق به تولید واکسنی برای این ویروس جدید شود، این کمپانی قادر خواهد بود از ژوئن سال آتی میلادی ظرف یک سال ۲۰۰ میلیون واکسن تولید کند.

کمپانی "اس کی بیوساینس" توانسته بودجه تحقیقاتی ۳.۶ میلیون دلاری این بنیاد خیریه برای تولید واکسن کووید ۱۹ را به دست آورد.

گیتس همچنین گفت: سرمایه‌گذاری این بنیان خیریه در آژانس غیردولتی "رایت فاند" را که در سال ۲۰۱۸ میلادی با مشارکت وزارت بهداشت سئول و پنج شرکت بیو دارویی کره‌ای به منظور کمک به کشورهای در حال توسعه برای حل مشکلات بهداشت عمومی‌شان تاسیس شده است، افزایش خواهد داد.

گیتس همچنین به کیم جونگ-سوک، بانوی اول کره جنوبی به خاطر انتصابش به عنوان رئیس افتخاری کمیته پشتیبانی کره موسسه بین‌المللی واکسن تبریک گفت.

موسسه بین‌المللی واکسن یک آژانس بین‌المللی است که تمامی تلاش‌های خود را صرف تحقیقات و ساخت واکسن می‌کند.

رئیس جمهور کره جنوبی و گیتس همچنین در آوریل سال جاری میلادی تماس تلفنی با یکدیگر داشتند و در آن توافق کردند تا به منظور ساخت واکسن و کشف درمان ویروس کرونا همکاری‌های خود را افزایش دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-26 10:24

افزودن دیدگاه جدید