کد مطلب: 

246946

تحریم سه شرکت روسی، چینی و کره شمالی توسط اتحادیه اروپا به دلیل حملات سایبری

شرکت اطلاعات نظامی «جی آر یو» روسیه، شرکت توسعه تکنولوژی و علم «تیانجین هوایینگ هایتایی» چین و شرکت «چوسون اکسپو» کره شمالی که متهم به حملات سایبری به برخی کشورهای اروپایی طی سال‌های گذشته هستند، مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار می‌گیرند.
تحریم سه شرکت روسی، چینی و کره شمالی توسط اتحادیه اروپا به دلیل حملات سایبری

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، برخی منابع آگاه به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که که قرار است این تحریم‌ها قبل از پایان ژوئیه، ماه جاری، رسما اعمال شود و شامل مسدود کردن دارایی‌های شرکتهای یاد شده در اروپا و همچنین ممنوعیت اعطای ویزا به شش شهروند چین و روسیه باشد.

این شرکت‌ها اولین نهادهایی هستند که بر اساس قوانین جدید اتحادیه اروپا که سال گذشته تصویب شد، به خاطر حملات اینترنتی مورد تحریم قرار می‌گیرند.

قوانین جدید امکان مسدود کردن دارایی‌های شرکت‌هایی که به اعضای اتحادیه اروپا، کشور ثالت یا نهادهای بین‌المللی حمله اینترنتی کنند، فراهم می‌سازد.

این گزارش از قول منابع خود گزارش داده که اتحادیه اروپا همچنین بر روی اعمال تحریم علیه دو نفر و یک شرکت دیگر که همگی از روسیه هستند کار می‌کند. این افراد شرکت که نامی از آنها برده نشده، متهم به حملات اینترنتی به پارلمان مرکزی آلمان فدرال (بوندس‌تاگ) هستند.

همچنین نهادهای امنیتی بریتانیا، آمریکا و کانادا هم پیش‌تر در مورد حمله سایبری هکرهای روس به مراکز پژوهشی و تولید واکسن ویروس کرونا هشدار دادند. قبلا هشدارهایی درباره حملات اینترنتی چینی‌ها به این مراکز هم داده شده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-23 12:02

افزودن دیدگاه جدید