کد مطلب: 

246887

اینترنت اشیاء برای توسعه باید به استارتاپ‌ها اتکا کند

اینترنت اشیا یکی از حوزه‌های فناورانه پرکاربرد در اقتصاد دیجیتال است. اگر بتوانیم از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای توسعه این حوزه فناورانه استفاده کنیم، ارزش افزوده زیادی به کشور تزریق می‌شود. اما به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این حوزه کاربردی برای توسعه خود باید به استارتاپ‌ها اتکا کند.
اینترنت اشیاء برای توسعه باید به استارتاپ‌ها اتکا کند

به گزارش سیتنا، یکی از رویدادهای آنلاین و مجازی که برگزار شد، رویدادی بود برای جذب سرمایه در حوزه اینترنت اشیا. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از فعالان این حوزه در این رویداد حضور داشتند.

مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رویداد فناورانه که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: معاونت علمی از استارتاپ‌هایی که فعالیت آنها به توسعه اقتصاد دیجیتال منجر شود حمایت می‌کند. مثلا شرکت‌هایی که در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک‌چین،AI  و فناوری‌های مرتبط با تولید هوشمند فعالیت می‌کنند از این حمایت‌ها برخودار می‌شوند.

به گفته وی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت اشیا است و این کار را با ارائه تسهیلات کم‌بهره اجرایی می‌کند. حتی گاهی تسهیلات ستاد در این حوزه ارائه وام‌های بلاعوض به شرکت‌ها است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استقبال جهانی از فناوری‌های هوشمند را خوب دانست و گفت: تعداد اشیا متصل به اینترنت در دنیا تا پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیارد شی خواهد بود. این میزان 5/2 برابر سال ۲۰۱۶ است.

وی شهر هوشمند را دیگر حوزه‌ای دانست که به ورود دانش‌بنیان‌ها نیاز دارد و بر  تمرکز بیشتر زیست‌بوم فناوری و نوآوری بر جذب سرمایه در حوزه ساختمان هوشمند تاکید کرد.

محمدی همچنین بیان کرد: سال ۲۰۱۸ ، در دنیا حدود ۲۵ درصد سرمایه در حوزه شهر هوشمند جذب شده است. همچنین سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این حوزه اتفاق افتاد که تلنگری برای جایگزینی روند جدید فناوری به جای زیست‌بوم گذشته استارتاپی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-22 11:17

افزودن دیدگاه جدید