کد مطلب: 

246589

بیت‌کوین در کره‌جنوبی «دارایی‌ مشمول مالیات» در نظر گرفته خواهد شد

کره جنوبی بنا دارد رمزارزها را به جای «وجوه رایج» به عنوان «کالا» دسته‌بندی کند که یعنی از بیت کوین تا ۲۰ درصد مالیات گرفته خواهد شد.
بیت‌کوین در کره‌جنوبی «دارایی‌ مشمول مالیات» در نظر گرفته خواهد شد

به گزارش سیتنا، بحث‌های هفته جاری حول این محور متمرکز بود که قوانین موجود را اصلاح کنند تا مالیاتی جدید بر سود سرمایه‌گذاری برای رمزارز وضع شود.

این اقدام که در نشریه اخبار رمزارز، کوین تلگراف، منتشر شد به این معنی است که بیت کوین و دیگر «ارزهای دیجیتالی که ارزش اقتصادی دارند» به عنوان دارایی‌های مشمول مالیات در نظر گرفته خواهند شد.

دادگاهی در کره جنوبی درباره این تصمیم گفت: «تاکنون دارایی‌های مجازی تنها به عنوان کارکردی از وجوه رایج شمرده شده‌اند و مشمول مالیات بر درآمد نبودند اما اخیرا دارایی‌های مجازی (مانند بیت کوین) به گونه‌ای روزافزون در حال خرید و فروش به عنوان کالاهایی‌اند که ارزش مالی دارند. با در نظر گرفتن شرایط مختلف، از جمله تشخیص دارایی‌های غیرملموسی که ارزش مالی دارند، مسائلی نظیر نیاز به مالیات‌گیری از آن و تشخیص این که دارایی‌های مجازی هم ارزش مالی دارند در عین واحد مطرح می‌شود.»

وضع این مالیات تاثیراتی شدید بر صنعت رمزارز کشور خواهد داشت و احتمالا بر صنعت جهانی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

کره جنوبی یکی از بزرگ‌ترین بسترهای دنیا برای تجارت رمزارز و میزبان چندین بازار تجارت عمده است.

میزان علاقه مردم این کشور به رمزارز نیز در سطح بالایی قرار دارد و یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ نشان داد بیش از یک سوم شهروندان این کشور از سرمایه‌گذاران فعال رمزارزند.

حجم معاملات بیت‌کوین در ماه‌های اخیر به خاطر تاثیر اقتصادی بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا کاهش یافته است.

اطلاعات گردآوری شده توسط انتشارات اخبار سرمایه‌گذاری، اینوز، پیش‌تر در ماه جاری میلادی نشان داد میزان حجم معاملات رمزارز در کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ چیزی حدود ۴۳ درصد کاهش یافته است.

علی‌رغم کاهش معاملات اما دولت به فشار خود بر این صنعت نوظهور برای تدوین قوانینی برای تجارت رمزارز ادامه می‌دهد.

پیش‌تر در سال جاری میلادی مجلس ملی کره جنوبی یکی از اولین قوانین جامع رمزارز را تصویب کرد تا چارچوبی قانونی برای فعالیت رمز‌ارزها و بازارهای تجارت آن‌ها فراهم شود.

دولت قرار است جزییات نهایی لایحه مالیاتی جدید را ظرف هفته‌های آینده اعلام کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-16 11:17

افزودن دیدگاه جدید