کد مطلب: 

246268

استفاده از اینترنت در زیر آب با کمک شبکه‌های نوری Aqua-Fi

Aqua-Fi فناوری جدید مبتنی بر نور و پرتوهای لیزر است که به شما اجازه می دهد از اینترنت در زیر آب استفاده کنید.
استفاده از اینترنت در زیر آب با کمک شبکه‌های نوری Aqua-Fi

به گزارش سیتنا، سایت پلیس فتا نوشت: اینترنت به بخشی از زندگی ما تبدیل شده است.مهم نیست که درحال پرواز یا روی زمین باشیم ، می خواهیم به اینترنت متصل بمانیم. اما وقتی در زیر آب هستیم ، چه می شود؟ چگونه می توانیم از اینترنت در زیر آب استفاده کنیم؟ شاید ما بتوانیم از اینترنت در زیر دریا استفاده کنیم.

پس از فتح جهان بر روی زمین، اکنون اینترنت به لطف سیستم جدید و  نوآورانه‌ای که توسط محققان ایجاد شده‌است، به جهان زیر آب هجوم آورده‌است. محققان ادعا می‌کنند که شبکه‌های نوری قابلیت ارائه اینترنت در زیر دریا را دارند. سیستم توسعه یافته آنها به عنوان تقویت کننده WiFi برای غواصان آب‌های عمیق عمل می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا فیلم‌ها و تصاویر را به‌موقع به رایانه‌های واقع در زمین منتقل کنند.

این سیستم با نام Aqua-Fi شناخته می شود.و از امواج رادیویی  برای انتقال اطلاعات از گوشی هوشمند غواص استفاده می کند.غواص مجهز به یک دستگاه Raspberry Pi در زیر آب است،که داده ها را از تلفن هوشمند دریافت کرده و آن را بر روی سطح پخش می کند. می تواند .با استفاده از Aqua-Fi بدون اتکا به سیگنال‌های دستی حرف بزند.

نمونه اولیه توسط محققان مورد آزمایش قرار گرفت، که می تواند پیام‌ها را از طریق لیزرها و LED ها برای انتقال داده از یک دستگاه زیر آبی به کامپیوتر بر روی سطح بفرستند که داده‌های ورودی را پردازش کرده و آن‌ها را به تصاویر و ویدیو تبدیل کند.

این سیستم در صورتی می تواند داده‌های چند رسانه‌ای را بین دو رایانه  آپلود و دانلود کند که این دو در فاصله کم و در آب راکد باشند. نرخ انتقال اطلاعات 2.11 مگابایت در ثانیه با متوسط تاخیر 1.00 میلی ثانیه برای یک دور رفت و برگشت است.

Aqua-Fi دقیقاً مانند یک تقویت کننده سیگنال عمل می کند تا داده ها را با استفاده از پرتوی نوری به رایانه واقع در سطح منتقل کند.رایانه از طریق ماهواره به اینترنت متصل است ، فیلم ها و عکس ها را به یک سری 1 و 0 تبدیل می کند و آنها را به پرتوهای نوری تبدیل می کند که با سرعت بسیار زیاد روشن و خاموش می شوند.

محققان اظهار داشتند که با استفاده از این سیستم ، هم کاوشگر و هم بخش های صنعتی می توانند محیط های زیر آب را با جزئیات بسیار دقیق کنترل کنند.این اولین سیستم اینترنت بی‌سیم با سیستم اینترنت زیر آب است و آن‌ها در تلاشند تا کیفیت لینک و دامنه انتقال را بهبود بخشند. این یافته ها در نسخه ژوئن ارتباطات IEEE منتشر شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-08 16:26

افزودن دیدگاه جدید