کد مطلب: 

246244

انهدام باند کلاهبرداران میلیاردی فروش گردو به‌صورت اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری اعضای باند کلاهبرداران حرفه ای که با تبلیغ و درج آگهی دروغین فروش گردو، برنج، خرما و غیره در سایت دیوار و شیپور از شهروندان بیش از 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند ، خبر داد.
انهدام باند کلاهبرداران میلیاردی فروش گردو اینترنتی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر اظهار داشت: با تلاش ویژه افسران سایبری در پلیس فتا استان بوشهر و شهرستان دشتستان، اعضای یک باند کلاهبرداری حرفه ای که با تبلیغ فروش و درج آگهی دروغین در سایت دیوار و شیپور با عناوینی از قبیل، فروش گردو، برنج، خرما و غیره به صورت عمده، با قیمت نازل و مقدار زیاد از متقاضیان، مبالغ زیادی را به صورت اینترنتی دریافت می نمودند را شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: با مراجعه چند نفر از مالباختگان به پلیس فتا شهرستان دشتستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از افسران پی جوی جرایم سایبری قرار گرفت و تحقیقات پلیسی و علمی آغاز شد.

سرهنگ قاسمی عنوان داشت: پس از بررسی‌های دقیق و تحقیق از مالباختکان مشخص شد، متهمان پس از جلب نظر مشتریان، اعلام می‌کردند که می‌بایست مبلغی بیعانه را به حسابشان واریز کنند و با موافقت خریداران، سریعاً توسط یکی از اعضاء باند، شماره کارت یکی از صاحبان فروشگاه های مختلف سطح شهرستان را برای خریدار ارسال می کردند. 

این مقام مسئول در ادامه افزود: با واسط قرار دادن حساب مالک فروشگاه به اندازه مبلغ بیعانه واریزی متقاضی فریب خورده، بدون اطلاع صاحبان فروشگاه از اصل موضوع، از وسایل موجودی فروشگاه‌ها که بیشتر لوازم خانگی بوده، خریداری و در ادامه این اجناس را در استان‌های دیگر با قیمت پایین‌تر به فروش رسانیده و به وجه نقد تبدیل می‌کردند.

رئیس پلیس فتا بوشهر بیان داشت: متهمان پس از دریافت مبلغ بیعانه دیگر پاسخگوی خریدار نبودند و به همین شیوه چندین میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم استفاده متهم اصلی از روش‌های پنهان‌سازی هویت، با تلاش کارشناسان سایبری پلیس فتا مشخصات واقعی نامبرده را مورد شناسایی قرار دادند و در یک عملیلات دقیق و غافلگیرانه ضمن مشخص کردن محل اختفاء متهمان، پس ازهماهنگی با مقام قضایی، متهم و همدست وی دستگیرشدند و تحقیقات تخصصی از آنها آغاز شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه، حین تحقیقات از متهمان مشخص شد که از سال 95 در چند استان دیگر مرتکب چنین جرمی شده‌اند، و تحت تعقیب پلیس و مراجع قضائی بوده‌اند، گفت: از محل اختفاء متهمان چندین دستگاه تجهیزات هوشمند همراه که در ارتکاب جرم از آنها استفاده می‌کردند و همچنین یک قبضه سلاح جنگی کلاش نیز از مخفیگاه آنان کشف شد.

سرهنگ قاسمی با اشاره به لزوم هوشیاری کاربران گفت: کلاهبرداران در فضای مجازی برای فریب قربانیان خود از هر ترفند و ابزاری استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر ضمن بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به بیش از 5 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی اعتراف کردند، از شهروندان در خواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-07-08 00:19

افزودن دیدگاه جدید