کد مطلب: 

246066

ماجرای اخاذ زن نمایی که در فضای سایبر کلاهبرداری می کرد

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید یکی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی کرده بود، خبرداد.
ماجرای اخاذ زن نمایی که در فضای سایبر کلاهبرداری می کرد

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمدپور، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر اینکه مدتی است از طریق شبکه‌های اجتماعی از طرف شخصی ناشناس مورد تهدید و مزاحمت قرار گرفته است، رسیدگی به این موضوع  در دستور کار  پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از پیگیری کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این فرد از طریق فضای مجازی خود را دختری جوان معرفی کرده است که در شرف ازدواج بوده و نیاز به مشاوره دارد. وی بعد از جلب اعتماد بانوان و با سوء استفاده از تصاویر خصوصی و مطالب رد و بدل شده در چت‌های خود اقدام به اخاذی و طرح دوستی با آنان داشته است.

سرهنگ محمدپور با اعلام اینکه اقدامات در جهت شناسایی و دعوت از سایر شکات احتمالی همچنان ادامه دارد، افزود: کارشناسان پلیس فتا متهم با هویت معلوم را مورد شناسایی قرار دادند و ضمن هماهنگی با مقام قضایی وی را دستگیر کردند. متهم با دیدن مستندات و ادله موجود لب به اعتراف گشود و به اعمال خود اقرار کرد. پس از تکمیل تحقیقات، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با توجه به اینکه یکی از شگردهای مجرمین، جعل هویت می‌باشد، تاکید کرد: کاربران می‌بایست در این خصوص توجه لازم را داشته باشند و با افراد ناشناس وارد گفتگو نشده و تصاویر خصوصی خود را به هیچ عنوان برای هیچ شخصی در فضای مجازی ارسال نکنند تا از سوء استفاده‌های احتمالی در امان باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-07-02 09:09

افزودن دیدگاه جدید