کد مطلب: 

246039

سیاست صندوق نوآوری در اعطای تسهیلات کرونایی، سهولت و شفافیت حداکثری است

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: سیاست صندوق، سهولت و شفافیت حداکثری در ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور آسیب دیده از ویروس کرونا است. ضوابط مشخص شده در اعطای تسهیلات و تخمین معیار آسیب‌دیدگی نیز از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست.
سیاست صندوق نوآوری در اعطای تسهیلات کرونایی، سهولت و شفافیت حداکثری است

به گزارش سیتنا، جلسه آنلاین مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی با روسای پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری به منظور رفع ابهامات مربوط به فرآیند پرداخت تسهیلات شرکت‌های فناور آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا سه شنبه ۱۰ تیرماه با حضور دکتر مهدی کشمیری، عضو هیات عامل و دکتر رضا قربانی، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و مدیران ۴۳ صندوق پژوهش و فناوری و پارک علم و فناوری برگزار شد.

دکتر رضا قربانی، در مورد معیارهای ارزیابی شرکت‌های فناور خاطرنشان کرد: معیار کمی میزان آسیب دیدگی شرکت‌ها تغییر درصد رژیم فروش شرکت در زمستان سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ است و در صورت افت فروش در زمره شرکت‌های آسیب دیده قرار می‌گیرند.

قربانی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان آسیب دیده از کرونا از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های خلاق و فناور از طریق معرفی پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری از تسهیلات استفاده می‌کنند. این تسهیلات تنها شرکت‌هایی را که از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند را پوشش می‌دهد و به مشکلات دیگر شرکت‌ها مربوط نمی‌شود.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان، مرجع اعتبارسنجی و تعیین نوع تضمین شرکت‌های فناور و خلاق برای دریافت تسهیلات کرونایی را صندوق‌های پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد.

تمدید زمان ارسال مدارک از سوی شرکت‌های فناور برای دریافت تسهیلات کرونایی تا پایان تیر ماه جاری

در ادامه این نشست نیز دکتر مهدی کشمیری، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد و گفت: از بین شرکت‌های دانش بنیان تاکنون ۸۰۰ شرکت برای دریافت تسهیلات مختص شرکت‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضای خود را ثبت کرده‌اند که از این تعداد حدود ۳۰۰ شرکت تایید شده و تسهیلات را دریافت کرده‌اند. شرکت‌هایی هم که با معیارها همخوانی نداشتند از لیست حذف شده‌اند.

کشمیری، همچنین از تمدید زمان ارسال مدارک تا پایان تیر ماه جاری از سوی شرکت‌های فناور برای دریافت تسهیلات مختص شرکت‌های آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: قاعده تضامین شرکت‌های فناور و خلاق مانند تضامین شرکت‌های دانش بنیان است و از صندوق‌های پژوهش و فناوری تقاضا می‌کنیم که تضامین مشابه صندوق نوآوری برای شرکت‌های دانش بنیان را لحاظ کنند.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: تضامین اعطای تسهیلات کرونایی برای شرکت‌های فناور و خلاق آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با صندوق‌های پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-01 10:36

افزودن دیدگاه جدید