کد مطلب: 

245682
معاون طرح و برنامه وزارت صمت در نشست خبری، اعلام کرد:

رشد ۲.۱ درصدی بخش صنعت در سال ۹۸ / بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه بزرگ صنعتی، معدنی و بازرگانی تا سال ۱۴۰۰/ هدف‌گذاری برای ورود ۱۰۰ شرکت به بورس تا پایان امسال (+تصاویر)

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: با فضاسازی انجام شده برای تولید داخل در سال گذشته و مطابق آمارهای بانک مرکزی، بخش صنعت کشور ۲.۱ درصد و بخش معدن ۱.۹ درصد رشد داشته است.
رشد ۲.۱ درصدی بخش صنعت در سال ۹۸ / بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه بزرگ صنعتی، معدنی و بازرگانی تا سال ۱۴۰۰/ هدف‌گذاری برای ورود ۱۰۰ شرکت به بورس تا پایان امسال

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر «سعید زرندی» امروز شنبه در نشست خبری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: این مهم به دلیل ثبات به وجود آمده در اقتصاد کلان کشور در نیمه دوم سال گذشته و دور بودن نرخ ارز از تکانه‌ها، همچنین پیگیری سیاست‌هایی مانند ممنوعیت واردات بوده است.

وی گفت: باید از مردم کشورمان که در این مدت هر چه بیشتر به کالاهای داخلی به ویژه در حوزه‌های نساجی و لوازم خانگی روی آوردند، تشکر کرد.

زندی خاطرنشان کرد: در دو ماهه نخست امسال با وجود بحران کرونا، از بین ۴۴ قلم کالای صنعتی ۱۶ قلم از جمله ماشین لباسشویی، محصولات پتروشیمی، یخچال و فریزر، سیمان، کامیون و کامیونت با رشد تولید مواجه بوده است.

وی ادامه داد: از اسفند ماه پارسال تا ۲۷ خرداد ماه گذشته تعداد ۷۹ میلیون عدد ماسک، ۲۷۱ میلیون جفت دستکش و ۲۲۸ میلیون لیتر الکل در کشور تولید شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه بزرگ صنعتی، معدنی و بازرگانی تا سال ۱۴۰۰ در قالب پویش هفتگی «تولید مستمر – اشتغال مؤثر – صادرات پایدار» هدف‌گذاری شده است.

زرندی افزود: برای راه‌اندازی این پروژه‌های ملی حدود ۱۶۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و با افتتاح این طرح‌ها برای نزدیک به ۴۱ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: از نظر تعداد طرح‌ها، استان کرمان با ۲۶ پروژه و از نظر حجم سرمایه‌گذاری‌ها استان خوزستان با نزدیک به ۳۶ هزار میلیارد تومان، بیشترین سهم را در کشور دارا هستند.

وی ادامه داد: این ۲۰۰ طرح که دارای شاخص‌هایی چون تکمیل زنجیره ارزش، کاهش واردات، صادراتی بودن، استفاده از فناوری و کمک به رفع محرومیت شناسایی شده، به عنوان پروژه‌های ملی انتخاب شده‌اند.

معاون وزیر صنعت گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس عرضه اولیه یا انتشار اوراق خواهد داشت و هدف‌گذاری برای ورود ۱۰۰ شرکت به بورس تا پایان امسال انجام شده است.

زرندی اضافه کرد: می‌خواهیم هر هفته یک اتفاق خوب در بورس بیفتد و هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس پذیرش شود یا هر هفته اوراق یک شرکت منتشر شود اما به شرط اینکه شرکت‌های تولیدی آماده باشند و هم بورس همراهی لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: بدین منظور سه هزار و ۸۰۰ شرکت را هدفگذاری کرده‌ایم که ۱۴۸ شرکت در فراخوان و گام نخست اعلام آمادگی کرده‌اند و اگر بتوانیم ۱۰۰ شرکت را تا پایان سال به صورت عرضه اولیه یا اوراق مشارکت وارد بورس کنیم تحول عظیمی به وجود آورده‌ایم.

وی یادآور شد: کشور ۵۲۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که در بهترین شرایط ۳۰۰ هزار میلیارد تومان توسط سیستم بانکی تامین خواهد شد و این اساس ناگزیر از حرکت به سمت بازار سرمایه هستیم کرد از ابتدای امسال تاکنون سه شرکت بزرگ کشور توانستند یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان تامین سرمایه داشته باشند.

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-20 12:48

افزودن دیدگاه جدید