کد مطلب: 

245597

کشف پرونده کلاهبرداری کانال تلگرامی با گردش مالی بیش از 190 میلیاردی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و احضار عامل کلاهبرداری با گردش مالی بیش از 190 میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهم با ایده گیری از شگردی تجاری معروف به خرید و فروش طلای کاغذی اقدام به پولشویی می کرد.
کشف پرونده کلاهبرداری کانال تلگرامی با گردش مالی بیش از 190 میلیاردی

به گزارش سیتنا، سرگرد "احسان بهمنی" رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا تشریح کرد: با مراجعه شخصی مذکر به پلیس فتا استان و ارائه مرجوعه قضایی، پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به مبلغ 600 میلیون ریال تشکیل و رسیدگی گردید.

سرگرد بهمنی بیان داشت: با بررسی های اطلاعاتی مشخص گردید یک کانال تلگرامی به عنوان مالک مغازه طلا فروشی اقدام به تبلیغات گسترده برای خرید و فروش صوری طلای آبشده کیلویی با دریافت مبلغ 8 میلیون تومان برای هر کیلوگرم طلا به عنوان بیعانه برای کسر سود، زیان و حق کمیسیون بر اساس زمان توافق شده(هفتگی/ماهیانه) در معاملات صورت گرفته می کند.

این مقام مسئول افزود: شاکی با مشاهده کانال تلگرامی و ارتباط با ادمین جهت احراز هویت سرانجام به واسط ربات معامله گر و اتاق های معامله برای چندکیلوگرم طلا با واریز بیعانه سهم های موبوطه را خریداری می کند، لیکن در زمان مقرر از طریق ربات درخواست دریافت سود و مبالغ بیعانه را می کند که پاسخی دریافت نمی کند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: با تحلیل جزییات تراکنش های یکساله حساب مقصد مشخص شد متهم ساکن تهران بوده و بیش از 190 میلیارد ریال گردش مالی داشته است، در اجرای دستور مقام قضایی حساب مربوطه برای اقدامات تکمیلی با موجودی حدود 6 میلیارد ریال مسدود و پول شاکی برگشت داده شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: این افراد سودجو با راه اندازی بورس صوری خرید و فروش حواله ای طلا ضمن ایجاد حباب کاذب در قیمت واقعی طلا، موجب بر هم زدن تعادل عرضه و تقاضا، ایجاد نابسامانی در بازار و کسب سود‌های بی‌حساب و همچنین تعطیلی اکثر کارگاه‌های تولیدی طلا و بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران این صنف می شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-06-17 11:41

افزودن دیدگاه جدید