کد مطلب: 

245277

تفاهم‌نامه همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و زیست‌بوم نوآوری کشور امضاء شد

به منظور عمق بخشی به همکاری‌ها و هم افزایی میان مراکز فنی و حرفه ای در سراسر کشور و اجزای مختلف زیست بوم نوآوری مانند شتابدهنده‌ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری تفاهم نامه‌ای میان سازمان فنی و حرفه ای کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.
تفاهم‌نامه همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و زیست‌بوم نوآوری کشور امضاء شد

به گزارش سیتنا، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: با توجه به اینکه در بیشتر کشورهای جهان محور اصلی آموزش، مهارت افزایی و ارتقای علمی مهارت جویان است، در ایران نیز باید مراکز گسترده آموزش فنی و حرفه ای به عنوان یک کانون اصلی آموزش در کشور در نظر گرفته شود.

وی افزود: با چنین ذهنیتی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش دارد تا به روابط اجزای مختلف زیست بوم نوآوری کشور اعم از مراکز رشد، شتابدهده ها، پارک های علم و فناوری و مراکز آموزش فنی و حرفه ای عمق بیشتری ببخشد و مهارت جویان فنی و حرفه ای را ترغیب کند تا ایده‌های فناورانه خود را پس از مهارت آموزی در قالب استارتاپ، هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان  و فناور در این زیست بوم دنبال کنند.

صالحی با اشاره به جزئیات و  بخش های مختلف این تفاهم نامه که در 10 صفحه تنظیم شده است، افزود: معاونت علمی و فناوری، بسته های حمایتی مختلفی را برای حمایت از فعالان فناور سراسر کشور در نظر گرفته است، به همین منظور چنین همکاری های می تواند زمینه آشنایی بیشتر کار آموزان و فارغ التحصیلان مختلف مراکز فنی و حرفه ای با این خدمات و حمایت ها را فراهم سازد و آنها را در گسترش محصولات و ایده های مبتکرانه خود تواناتر سازد.

تسهیلات ارائه شده در قالب طرح‌های کلان، حمایت های ویژه در نظر گرفته شده در قالب نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، دو نمونه از حمایت ای ارائه شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که پیمان صالحی به تفصیل در مورد آنها توضیحاتی ارائه داد.

آموزش مهارت محور

علی اوسط هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز در این نشست با اشاره به تاکید بیشتر کشور های توسعه یافته بر مهارت آموزی به جای کثرت مراکز آموزشی گفت:  پیش از این نشست ها  و مذاکرات متعددی با مسئولین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است که این تفاهم نامه یکی از محصولات و نتایج این نشست ها محسوب می شود که با انگیزه توسعه تعامل و همکاری بیشتر برگزار شدند. به شخصه خوشحال هستم که تفکر مهارت محور به جای تکیه بر کثرت مراکز آموزشی در معاونت علمی نهادینه شده است و به طور جدی دنبال می شود.

وی  دانش را زاینده مهارت خواند و افزود: بی شک پرورش بیشتر مهارت جویان  فنی و حرفه‌ای پیش زمینه‌ای است برای پرورش یک ملت صاحب مهارت و بالنده. امیدوار هستیم  این دو نهاد با استفاده از این ظرفیت راوبط میان مراکز گسترده آموزش فنی و حرفه ای و اجزای مختلف زیست بوم نوآوری کشور را گسترش دهند.

گسترش راوبط بین الملل مبتنی بر مهارت آموزی  از جمله زمینه های بود که هاشمی به آن اشاره کرد و ابزار امیداوری کرد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بتواند آن را توسعه بخشید.

عبدالرضا مجدالدین، مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت  علمی و مریم ملونی  رئیس دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین به همراه مسئولین سازمان فنی و حرفه ای از جمله حاضران در مراسم امضای این تفاهم نامه بودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-07 12:55

افزودن دیدگاه جدید