کد مطلب: 

245249

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستاها را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و گفت: تا پایان سال جاری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.
تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

به گزارش سیتنا، دکتر ستار هاشمی، در سفر به یاسوج با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌وگو کرد.

هاشمی در این دیدار از افزایش زیرساخت‌های حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات در شرایط بیماری کرونا در کشور خبر داد و گفت: بیشتر امورات در این دوره ازجمله آموزش‌، دیدوبازدید، خرید و سایر امور از طریق برخط انجام گرفت که این خود تحولی در ارتباطات نوین در کشور است.

وی افزود: در این دوره در اقدامی داوطلبانه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی به سامانه‌های آموزش بر خط دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در کشور رایگان شد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات ادامه داد: در ماه مبارک رمضان و به‌ویژه شب‌های قدر سه میلیون نفر به سامانه‌های برخط همچون هیات و محفل متصل شدند و در شرایط بیماری کرونا نیز ترافیک شبکه ملی اطلاعات در کشور بیش از دو برابر شد.

هاشمی به توانمندی‌ها و پتانسیل استان اشاره کرد و گفت: یکی از هشت شرکت موردتقدیر در نمایشگاه الکامپ از استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که این خود نمایانگر توانمندی‌ها و استعدادهای درخشان این استان است.

حسین کلانتری هم در این دیدار سرعت بخشی و اجرای فیبر نوری کاکان و سی سخت و اجرای فیبر پشتیبان برای شهرستان لنده، شهرهای لیکک، مارگون و لوداب را از اولویت‌های این حوزه دانست و از معاون وزیر خواست تلاش شود این اقدامات که از مهم‌ترین مطالبات مردم این شهرها و بخش‌هاست، به‌زودی انجام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمک به توانمندسازی پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های استان برای توسعه کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها و همچنین کمک به راه‌اندازی مشاغل فناورانه را مهم ارزیابی کرد.

استاندار بابیان اینکه استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا، فضای جدیدی در اقتصاد به وجود خواهند آورد، گفت: خلق ایده، کارآفرینی، کسب‌وکارهای متنوع جدید و مبتنی بر فناوری‌های نوآورانه می‌تواند فرصتی مغتنم برای رشد هر چه بیشتر در اقتصاد ایجاد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آتش‌سوزی‌های اخیر در برخی مناطق و نقاط استان و میزان خسارات ناشی از آن اشاره کرد و افزود: استفاده از فناوری‌های نوین ازجمله اینترنت اشیاء و پایش تصویری و پهباد برای پایش آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، می‌تواند کمک شایانی به‌سرعت بخشی برای مهار آتش و اطفای حریق و کاهش چشمگیر خسارات احتمالی باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-06 15:41

افزودن دیدگاه جدید