کد مطلب: 

244679
سهم 80 درصدی تولید داخل در شرکت مخابرات ایران؛ صدری در پاسخ به سیتنا:

برای افزایش ظرفیت شبکه‌ مخابراتی در 13 استان، تولیدات شرکت «دانیال موج» را جایگزین هواوی کردیم/ مودم‌های تولید داخل شرکت «خدمات مخابراتی ارگ جدید» را جایگزین نمونه‌های خارجی کردیم/ در سال 98 قرارداد 13 هزار کیلومتر فیبر را با «کابل شهید قندی» منعقد کردیم

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اظهار داشت: ما در شرکت مخابرات با اعتماد به شرکت‌های داخلی و با توجه به دانش و توانمندی‌های این شرکت‌ها، بالغ بر 80 درصد تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت را بر تولیدات تماما داخلی متمرکز کردیم.
برای افزایش ظرفیت شبکه‌ی مخابراتی در 13 استان، تولیدات شرکت داخلی «دانیال موج» را جایگزین هواوی کردیم/ مودم‌های تولید داخل شرکت «خدمات مخابراتی ارگ جدید» را جایگزین نمونه‌های خارجی کردیم/ در سال 98 قرارداد 13 هزار کیلومتر فیبر را «شهید قندی» منعقد کردیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس سیدمجید صدری در نشست خبری آنلاین به مناسبت هفته‌ی جهانی ارتباطات و در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر میزان استفاده از تولید داخل در شرکت مخابرات ایران از زمان حضور تیم مدیریتی جدید، گفت: زمان حضور ما در شرکت مخابرات ایران وضعیت شبکه‌ی انتقال مناسب نبود و اپراتورهای بزرگ همراه اول و ایرانسل از ما در استان‌های مختلف درخواست ظرفیت کرده بودند ولی ما نمی‌توانستیم پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: یک پروژه‌ی ما در حوزه‌ی سیستم‌های DWDM بود که قبلا توسط شرکت هواوی و سایر شرکت‌های خارجی اجرا می‌شد، ولی ما با اعتماد به شرکت‌های داخلی و برگزاری روند مناقصه، این پروژه را به شرکت "دانیال موج" به عنوان برنده‌ی مناقصه سپردیم و این شرکت توانست در 13 استان افزایش ظرفیت را با تکنولوژی تمام داخلی انجام دهد.

صدری خاطرنشان کرد: در POTN که یک سطح از DWDM بالاتر است و افزایش ظرفیت بیشتری را ایجاد کند، پروژه‌ای تعریف شده و شرکت هواوی برنده شده بود که ما جلوی اجرای این پروژه را گرفتیم و شرکت داخلی "سینا" را بعد از اجرای پایلوت در یک استان و دریافت تاییدیه‌های شاخص‌های کیفی شبکه‌ی مخابرات، استان کرمان را به این شرکت واگذار کردیم که به زودی تعهداتش را تحویل می‌دهد.

وی افزود: درب مخابرات به روی شرکت‌های داخلی دیگر در حوزه‌های مختلف باز است. در حوزه‌ی کابل هم چندین شرکت بزرگ حوزه‌ی کابل مثل "شهید قندی" و "مجتمع رفسنجان" و "سیمین فر" وجود دارند که روند همکاری شرکت مخابرات ایران با این شرکت‌ها قابل تامل است. شرکت کابل شهید قندی طی پنج سال تنها 2 تا 3 هزار کیلومتر کابل به مخابرات داده بود ولی ما تنها در سال 98 قرارداد 13 هزار کیلومتر فیبر را با این شرکت منعقد کردیم که علاوه بر حمایت از تولید داخل، سهم به‌سزایی در اشتغالزایی و افزایش خط تولید این شرکت داشت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بخشی دیگر از پاسخ به سیتنا، خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی مودم، معمولا از مودم‌های هواوی، فایبرهوم و سایر نمونه‌های خارجی استفاده می‌شد که ما با دعوت از شرکت‌های داخلی فعال در تولید مودم، با شرکت "خدمات مخابراتی ارگ جدید" وارد قرارداد شدیم و هم اکنون بخش اعظمی از تولیدات این شرکت در اختیار ماست که قدم بسیار بزرگی بود.

وی گفت: در حوزه‌ی باطری باید گفت که قبلا باطری را وندورها برای ما تهیه می‌کردند و مراکزی وجود داشت که بالغ بر 10 سال باطری‌هایشان تعویض نشده بود که ما طی قراردادی با شرکت‌های داخلی در سال گذشته 50 تا 60 میلیارد خرید باطری داشتیم و هم اکنون نوسازی در حوزه‌ی پاور در شرکت مخابرات ایران انجام شده است که ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: در حوزه‌ی نرم‌افزاری هم CRM ، OSS و Billing و بخش‌های دیگری از شبکه هم بومی سازی شده است که برای شرکتی با حدود 30 میلیون مشترک، نکته‌ی قابل تاملی است. 

صدری با تاکید بر حمایت هرچه بیشتر شرکت مخابرات ایران از تولید داخل در سال جاری با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری، افزود: ما با اعتماد به شرکت‌های داخلی و با توجه به دانش و توانمندی‌های این شرکت‌ها، تاکنون بالغ بر 80 درصد تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت را بر تولیدات تماما داخلی متمرکز کردیم و قطعا با تاکید هیات مدیره و سهامداران شرکت، موضوع تولید داخل را با شتاب بیشتری در سال جاری پیش خواهیم برد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1 (1 vote)
سیتنا 1
2020-05-18 12:54

افزودن دیدگاه جدید