کد مطلب: 

244509

ادعای FBI: افزایش حمله‌های هکری چین برای سرقت فرمول واکسن کرونا

پلیس فدرال آمریکا درباره‌ی حمله‌های هکری به سایت‌های تحقیقاتی آمریکا که حاوی اطلاعاتی در مورد واکسن‌های درمان ویروس کرونا است، هشدار داده است؛ FBI ادعا کرده است که این حمله‌ها از سوی برخی کشورها از جمله چین صورت گرفته است.
ادعای FBI: افزایش حمله‌های هکری چین برای سرقت فرمول واکسن کرونا

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، اداره تحقیقات فدرال یا پلیس فدرال آمریکا (FBI) و وزارت امنیت داخلی این کشور درباره ماهرترین هکرها و جاسوسان چین که برای هک کردن سایت‌های تحقیقاتی آمریکا که حاوی اطلاعاتی مهم در مورد واکسن‌های درمان ویروس کرونا است، هشدار دادند.

FBI همچنین اعلام کرده است که پیش نویس چندین اتهام موثق علیه چین را طی روزهای آینده ارائه خواهد داد.

طبق گفته نیویورک تایمز، پلیس فدرال آمریکا، چین را به تلاش برای به سرقت بردن و دسترسی به داده‌های بهداشت عمومی آمریکا بویژه آنهایی که مربوط به واکسن گرونا است متهم کرده است.

FBI همچنین گفته است که چین با استفاده از هکرها و به روش‌های غیرقانونی تلاش کرده تا داده‌ها و فرمول‌های مهم در زمینه واکسن کرونا را از داخل آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های این کشور سرقت کند.

پیش از تحقیقات جدید پلیس فدرال آمریکا، یک مقام ارشد امنیتی آمریکا نیز هشدار داده بود که هکرهای جاسوس و شبکه‌های سایبری برخی کشورها در صدد به دست آوردن اطلاعات محرمانه واکسن کرونا در دانشگاه‌های آمریکا هستند.

به گفته این مقام امنیتی سازمان‌های جاسوسی خارجی با ارسال هکرهای خود، درصدد شناسایی تحقیقات آمریکا در زمینه واکسن کرونا بوده‌اند.

بیل اوانینا، مدیر مرکز امنیتی و ضد اطلاعات ملی آمریکا هفته گذشته گفت که او به دولت و سازمان‌های تحقیقات پزشکی در مورد این خطر هشدار داده است.

در حالی که رقابت بین‌المللی پژوهشگران، شرکت‌ها و دولت‌ها برای یافتن واکسن کرونا همچنان ادامه دارد، هشدارها از سوی سازمان‌های اطلاعانی مبنی بر احتمال حملات سایبری با هدف سرقت چنین اطلاعاتی، ارائه شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-05-12 14:54

افزودن دیدگاه جدید