کد مطلب: 

244372

رویکرد پژوهشگاه فضایی ایران کاربردی کردن فناوری فضایی است

رییس پژوهشگاه فضایی ایران در دیدار با جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: رویکرد این پژوهشگاه، کاربردی کردن فناوری فضایی و قراردادن این فناوری‌ها در سبد مصرف صنایع است.
رویکرد پژوهشگاه فضایی ایران کاربردی کردن فناوری فضایی است

به گزارش سیتنا، دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در دیدار با امیر سرتیپ خلبان حبیبی، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش و هیات همراه در محل این پژوهشگاه، به تشریح فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، خدمات فضاپایه، پیشران‌ها، توسعه فناوری‌های فضایی و ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی پرداخت.
صمیمی در این دیدار تاکید کرد: رویکرد ما این است که دانش و فناوری فضایی را کاربردی کنیم تا بخش‌های مختلف صنعتی کشور بتوانند از این فناوری‌ها استفاده کنند.
وی افزود: اکنون، برخی از محصولات این پژوهشگاه در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد و بدین جهت با بخش‌های دولتی و خصوصی در مذاکره هستیم تا از این دستاوردها در داخل استفاده بهینه شود.
رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اظهار آمادگی این پژوهشگاه در انجام تعاملات و همکاری‌های مشترک با نیروی هوایی در حوزه علوم و فناوری فضایی، تصریح کرد: این همکاری باعث هم‌افزایی نیروها و امکانات شده و کارها با سرعت و کیفیت بهتری به انجام می‌رسد.
در این جلسه، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز گفت: فعالیت‌هایی که در پژوهشگاه فضایی ایران و پژوهشکده‌های آن در عرصه فضایی صورت گرفته، برای پیشبرد فعالیت‌های فضایی کشور ارزشمند و موثر است و این فرماندهی از این همکاری‌ها استقبال کرده و پیگیر انجام آن است.
در ادامه، جانشین فرمانده نیروی هوایی و هیات همراه از دستاوردهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران و مرکز آزمون و یکپارچه سازی بازدید کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-05-08 13:20

افزودن دیدگاه جدید