کد مطلب: 

244268

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات: 90 درصد دانشگاهیان اینترنت رایگان دریافت کردند

در پی انتقاداتی مبنی بر عدم دریافت اینترنت رایگان آموزشی توسط برخی دانشجویان، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، گفت: در سنجش از 60 مرکز 90 درصد دانشگاهیان اینترنت رایگان برای آموزش‌های مجازی دریافت کردند و اگر کسی اینترنت رایگان دریافت نکرده مشکل در ارائه مدارک بوده است.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات: 90 درصد دانشگاهیان اینترنت رایگان دریافت کردند

به گزارش سیتنا، ستار هاشمی، با اشاره به اقدام داوطلبانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه ارائه ترافیک رایگان برای آموزش مجازی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، وزارت ارتباطات به‌منظور کمک به توسعه آموزش مجازی، در اسفندماه سال گذشته به‌صورت داوطلبانه، ارائه ترافیک رایگان در بستر شبکه ملی اطلاعات به جامعه دانشگاهی شامل اساتید و دانشجویان را در دستور کار قرارداد.

وی ادامه داد: برای ارائه ترافیک رایگان به دانشگاهیان، مکاتبات لازم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد و همین موضوع سبب شد تا در سال جهش تولید، حرکت علمی کشور متوقف نشود.

وی با بیان اینکه دریافت فهرست‌های متناوب افزایش فشار کاری را برای اپراتورها در پی داشت خاطرنشان کرد: در برخی موارد ارسال نشدن اطلاعات کامل مربوط به آدرس سامانه‌ها تا تاریخ 8 اردیبهشت، قرار نداشتن دانشجویان در فهرست اطلاعات ارسالی و مطابق نبودن آدرس‌های اعلام‌شده با آدرس‌های واقعی دلیل رایگان نبودن ترافیک اینترنت بود.

هاشمی با اشاره به ضعف‌های دستورالعمل‌های آموزشی افزود: طبق بررسی‌های انجام‌شده ضعف یا نبود دستورالعمل مشخص در دانشگاه‌ها برای استفاده از سیستم‌های یادگیری و یاددهی یکی از مشکلات پیش‌روی تحول دیجیتال در زمینه آموزش‌های دانشگاهی است که تعدد سامانه‌های مورد استفاده دانشگاه‌های مختلف برای ارائه سرویس آموزش برخط و وجود اشکالات در بعضی از این سامانه‌ها، اختلالاتی در آموزش آنلاین را در پی داشته است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد شده که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سامانه‌های مورد تأیید خود را استاندارد و به دانشگاه‌ها اعلام کند و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز آمادگی خود را اعلام کرد تا در صورت نیاز، در استانداردسازی با وزارت علوم همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-04 09:39

افزودن دیدگاه جدید