کد مطلب: 

244262

آقای مهندس، آبروی زن جوان را به بازی گرفت!

راز اقدام مجرمانه یک متخصص نرم‌افزار علیه زنی جوان از سوی پلیس مشهد برملا شد.
آقای مهندس، آبروی زن جوان را به بازی گرفت!

به گزارش سیتنا، توصیه پشت توصیه و تذکر پشت تذکر، اما کو گوش شنوا. انگار مرغ برخی‌ها یک پا دارد. انگار بعضی‌ها نمی‌خواهند پنبه‌های گوششان را در بیاورند و برای یک‌مرتبه هم که شده قانونمند مشکلات‌شان را حل کنند. این افراد نه تنها خودشان را در چاه خودخواهی می‌اندازند که باعث سقوط دیگری هم می‌شوند. این اشخاص فکر می‌کنند می‌توان جلوتر از قانون حرکت کرد و به ظاهر حق از دست رفته‌شان را پس بگیرند. تسویه حساب‌های شخصی که این روز‌ها وبال دو زندگی می‌شوند و یکی را راهی زندان و دیگری را با چالشی جدی رو‌به‌رو می‌سازند. موضوعی که سال‌هاست رسیدگی برخی از پرونده‌های مراجع قضایی و پلیس را به خود اختصاص داده است. درست مثل پرونده انتقام‌گیری مجازی که یک پسر جوان زندگی زنی را به بازی گرفت و او را در فضای مجازی هتک حرمت کرد.

ماجرای این پرونده، اما از آنجا آغاز شد که زن جوان به مرکز پلیس فتای این شهرستان جنوبی استان مراجعه و با تنظیم شکوائیه‌ای از فردی ناشناس که اقدام به نشر اکاذیب علیه او در فضای مجازی کرده بود، شکایت کرد. شاکی در اظهاراتش به افسر تحقیق پرونده خود گفت که فردی تصاویر خصوصی او را با عناوین مختلف و البته غیراخلاقی میان دنبال‌کنندگانش در صفحه اینستاگرامی او منتشر کرده و با این کار هم آبرویش را برده و هم برایش مشکلات خانوادگی به وجود آورده است.

مأموران پلیس فتا طی هماهنگی با مقام قضایی تحقیقات خود را آغاز و صفحات منتسب به این فرد ناشناس را در فضای مجازی رصد کرده و با جمع‌بندی سرنخ‌های به دست آمده رد او را زدند. با فاش شدن هویت متهم این پرونده مشخص شد که شاکی نیز او را از قبل می‌شناسد و آن‌ها سر یک موضوع سیاسی در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر سال پیش با یکدیگر اختلاف پیدا بودند.

افسران پلیس فتا پس از تکمیل تحقیقات خود سرانجام رد متهم جوان را زدند و به سراغ او رفتند. این متهم بیست‌وسه ساله که داراى تخصص نرم‌افزار رایانه‌ای است دستگیر و به مرکز فرماندهی پلیس فتای این شهرستان منتقل شد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم فکر می‌کرد دستش برای قانون رو نخواهد شد برای همین واقعیت ماجرا را انکار و نشر اکاذیب علیه شاکی پرونده را تکذیب کرد، ولی طولی نکشید که در برابر مستندات و ادله موجود قرار گرفت و به ناچار به حرف آمد.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: این پسر جوان در اظهاراتش به افسر تحقیق پرونده گفته است که در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخاباتی یکی از نامزد‌های مجلس فعالیت داشته که با شاکی پرونده اختلاف سلیقه پیدا کرده و به دلیل خصومت ایجاد شده دست به انتشار تصاویر خصوصی او برای دنبال‌کنندگان صفحه اینستا‌گرامی‌اش زده. این مقام ارشد پلیس فتای خراسان رضوی بیان کرد: متهم که صراحتا بزه انتسابی خود را پذیرفته بود پس از تکمیل تحقیقات به همراه مستندات موجود به دادسراى ویژه رسیدگى به جرائم رایانه‌اى فرستاده شد.

سرهنگ جهانشیری به کاربران فضاى سایبرى نیز هشدار داد: جرائم در فضاى سایبرى همانند فضاى حقیقى و فیزیکى قابل رسیدگی است و در صورت احراز جرم با فرد خاطى مطابق قانون جرائم رایانه‌اى برخورد خواهد شد. ازاین‌رو از شهروندان درخواست می‌شود با تأمل بیشتری در فضای سایبری فعالیت کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند. علاوه بر این کاربران فضای مجازی از قرار دادن عکس‌های خصوصی خود در پروفایل‌ها یا انتشار آن در صفحات اینستا‌گرامی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-05-03 23:46

افزودن دیدگاه جدید