کد مطلب: 

243880
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با سیتنا:

توسعه‌ی ضربتی اینترنت، پاسخی راهگشا به افزایش نیاز کاربران است/ تدارکات تولیدکنندگان داخلی برای پاسخ به افزایش سه برابری میزان مصرف مودم انجام شده است/ پست بانک و بانک صنعت و معدن برای تامین سرمایه درگردش شرکت‌های تولیدی مساعدت کنند

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: جهت تداوم تولید و عدم نیاز به واردات انواع مودم که ساخت داخل دارد، از وزارت ارتباطات و وزارت صنعت انتظار داریم تا نسبت به تزربق مالی سریع از طریق پست بانک و بانک صنعت و معدن با بهره‌ی مناسب برای کمک به سرمایه درگردش اقدام نمایند تا قطار تولید با قدرت و بدون وقفه به حرکت خود ادامه دهد.
توسعه‌ی ضربتی اینترنت، پاسخی راهگشا به افزایش نیاز کاربران است/ تدارکات تولیدکنندگان داخلی برای پاسخ به افزایش سه برابری میزان مصرف مودم انجام شده است/ پست بانک و بانک صنعت و معدن برای تامین سرمایه درگردش شرکت‌های تولیدی مساعدت کنند

مهندس فرامرز رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا با تاکید بر اینکه "شرکت‌های تولیدی عضو سندیکای صنعت مخابرات ایران تکلیف خود را در تولید انواع مودم به خوبی انجام داده‌اند"، اظهار داشت:
در حال حاضر مودم‌های ADSL و VDSL برای شبکه‌ی مسی، ONT برای شبکه‌ی فیبرنوری، مودم‌های رومیزی 4G/LTE - FDD برای شبکه‌ی موبایل و مودم‌های فضای باز برای ارتباطات اینترنت نقاط روستایی با کیفیت مطلوب در داخل کشور تولید می‌شوند.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت تولید، تهیه‌ی مواد اولیه، تامین سرمایه درگردش بر مبنای مصارف برآورد شده‌ی سال قبل و تحویل‌های ماهانه، به خوبی ساماندهی شده بود.

رستگار افزود: از اواسط اسفندماه ۹۸ و با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و شروع دورکاری و حضور مردم در منازل، میزان مصرف اینترنت به شدت افزایش یافت. با رشد ناگهانی تقاضا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری اپراتورهای ثابت و سیار برنامه‌ی ضربتی توسعه‌ی اینترنت را در بخش دسترسی از اوایل فروردین سال جاری مطرح نمود، تا گشایشی در کار مصرف کنندگان به وجود آورد.

وی تاکید کرد: از همان ابتدا، سندیکای صنعت مخابرات ایران با اتکا به توانمندی‌های تولید داخل آمادگی کامل خود را برای مشارکت در این برنامه‌ی ملی اعلام نمود. این برنامه‌ی توسعه‌ی ضربتی، نیازمندی به مودم‌ها را در هر ماه به سه برابر میزان مصرف سال قبل افزایش داد.

عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، افزود: با وجود شیوع کرونا در تمام کشورها و دشواری‌های پیش آمده برای خرید قطعات و مواد اولیه و همچنین سیستم‌های حمل و نقل کالا، خوشبختانه تدارکات برای تولید با ظرفیت بالا تا حد امکان صورت گرفته است.

وی گفت: در همین حال، از منابع مالی داخلی شرکت‌ها برای تدارکات ساخت نیز تا حد امکان استفاده شده است، ولی استمرار تولید با ظرفیت بالا نیازمند پرداخت سریع صورتحساب‌ها از جانب کارفرمایان است تا سرمایه درگردش به خوبی مدیریت شود.

رستگار خاطرنشان کرد: از طرفی، اپراتورها به ویژه اپراتورهای ثابت باید سرمایه‌ی سنگینی برای توسعه‌ی زیرساخت‌ها صرف کنند که حتما در پرداخت‌های آنها به تولیدکنندگان وقفه ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: جهت تداوم تولید و عدم نیاز به واردات انواع مودم که ساخت داخل دارد، از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم تا نسبت به تزربق مالی سریع از طریق پست بانک و بانک صنعت و معدن با بهره‌ی مناسب برای کمک به سرمایه درگردش اقدام نمایند تا این قطار تولید با قدرت و بدون وقفه به حرکت خود ادامه دهد.

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، در پایان تاکید کرد: سندیکای صنعت مخابرات ایران و تولیدکنندگان، با یاری دولت و اپراتورهای ارتباطی از تهدید کرونا یک فرصت برای جهش تولید به وجود خواهند آورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-04-22 08:20

افزودن دیدگاه جدید