کد مطلب: 

243863

شتاب توسعه‌ی زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان‌ در استان‌های ساحلی

شاید بهترین زمان اثبات ظرفیت‌ و توانایی دانش‌بنیان‌ها، در روزهای وقوع بحران‌ باشد. روزهای سختی که با تکیه بر توان زیست بوم فناوری و نوآوری سپری می‌شوند. باور به این ظرفیت‌ها، توسعه اقتصادی کشور را رقم می‌زند. این‌که بتوانیم از همه توان داخلی برای رونق دادن به اقتصاد کشور استفاده کنیم.
شتاب توسعه‌ی زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان‌ در استان‌های ساحلی

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از صنایع بزرگی که با ورود دانش‌بنیان‌ها روزهای پررونق‌تری را تجربه کرده صنعت دریایی کشور است. ایران به واسطه داشتن پهنه‌های وسیع آبی یکی از کشورهایی است که به توسعه صنایع مرتبط با دریا نیازمند است. وجود سواحل آبی وسیع در ایران و حمایت از محصولات دانش بنیان داخلی یک ضرورت انکارناپذیر است.

توسعه این صنعت بزرگ در کنار تامین نیازهای داخلی می تواند توسعه گردشگری را در مناطق ساحلی کشور به دنبال داشته باشد. این کار هم به ایجاد اشتغال کمک می کند و هم ساحل نشینان را به درآمدزایی می‌رساند. صدالبته که توسعه صنعت دریایی از خروج ارز از کشور هم پیشگیری می‌کند.

راه‌انداری مرکز نوآوری در استان‌های ساحلی کشور

گروه توسعه فناوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری هم در این راستا و برای تحقق اهداف بلندمدت اقتصادی در صنعت دریایی اقدام به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی مرکز نوآوری در استان‌های ساحلی کشور با هدف ایجاد و تقویت اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کرده است. این کار در سال 98 آغاز و امسال هم به صورت جدی پیگیری می شود.

به گفته محمدسعید سیف رییس گروه توسعه فناوری های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این برنامه مقرر شده است که هسته‌های فناور مستقر در این مراکز با حمایت و آموزش‌های لازم زمینه‌ساز ایجاد کسب وکارهای جدید و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده شوند.

آن‌طور که سیف بیان می‌کند: با توجه به این‌که بیشتر مشکلات فعالان حوزه دانش‌بنیان در کشور به خصوص صنایع دریایی مربوط به بازار و نبود حمایت‌های لازم از این بخش می‌شود. شاید این کار کمکی به رفع مشکلات و موانع پیش‌روی آن‌ها باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-21 12:56

افزودن دیدگاه جدید