کد مطلب: 

243848

مجرمان سایبری با نصب اسکیمر به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هستند

سرپرست پلیس فتا استان مازندران گفت: شهروندان مراقب کلاه‌برداری از طریق کپی‌برداری کارت‌بانکی(اسکمیر) توسط کلاه‌برداران و افراد سودجو باشید.
مجرمان سایبری با نصب اسکیمر به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هستند

به گزارش سیتنا، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سامع خورشاد سرپرست پلیس فتا استان مازندران گفت: انگیزه اکثر مجرمان سایبری، مالی و اقتصادی است، بنابراین دور از ذهن نباید باشد که جرائم اقتصادی و مالی در فضای مجازی بیشترین سهم را داشته و مجرمان به دنبال پیدا کردن راهی برای به دست آوردن غیرمجاز پول باشند.

وی تصریح کرد: البته نباید از نقش مهم قربانیان در سهم برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی غافل شد. عدم رعایت نکات ایمنی به‌ظاهر کوچک اما بسیار مهم یکی از مهم‌ترین علل موفقیت مجرمین سایبری در برداشت‌های غیرمجاز می‌باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: اعلام رمزهای بانکی، خرید از فروشگاه‌های نامعتبر، ارسال اطلاعات بانکی برای دیگران، پرداخت بیعانه و پیش‌پرداخت و.... ازجمله مصادیقی هستند که در صورت رعایت آن‌ها توسط قربانیان، شاهد کاهش حجم ورودی پرونده‌های اقتصادی خواهیم بود.

سرهنگ خورشاد در ادامه از اسکیمینگ به‌عنوان یکی از شگردهای رایج در سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی یادکرد و گفت: مجرمین سایبری با نصب اسکیمر در محل ورودی کارت‌های بانکی به دستگاه ATM یا دستگاه‌های کارت‌خوان امکان کپی کردن اطلاعات بانکی را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اکثر دستگاه‌های خودپرداز به آنتی‌اسکیمر مجهز شده‌اند، گفت: در خصوص دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی(POS)، رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان بهترین راه‌کار برای جلوگیری از کپی‌برداری غیرقانونی کارت‌های بانکی می‌باشد.

این مقام مسئول در توصیه به هم‌وطنان گرامی تأکید کرد: بعد از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان، رمز الزاماً توسط مشتری باید وارد شود. در این صورت حتی اگر اطلاعات کارت‌بانکی کپی شده باشد، رمز بانکی همچنان در اختیار دارنده کارت خواهد بود و امکان برداشت برای مجرمین امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از شهروندان این موارد ساده را رعایت نکرده و به‌راحتی کارت را به همراه رمز بانکی در اختیار فروشنده قرار می‌دهند.

سرهنگ خورشاد به هم‌وطنان عزیز توصیه کرد: حتماً عملیات خرید را خودتان انجام داده و سرویس دریافت پیامک بانکی را فعال تا با مشاهده اولین برداشت توسط دیگران مطلع و وجود هرگونه مورد مشکوک را به مسئولین مربوطه گزارش کنند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-21 09:28

افزودن دیدگاه جدید