کد مطلب: 

243692
وزیر علوم در ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور:

۵۰ دانشگاه و مرکز آموزشی توانسته‌اند ۹۰ درصد از آموزش‌های نظری را در فضای مجازی ارائه دهند/ ۶۰ درصد از اساتید توانسته‌اند کلاس‌های جبرانی را در فضای مجازی برگزار کنند/ بعضی از دانشجویان و مراکز آموزشی، امکانات لازم برای برگزاری آموزش‌های مجازی را ندارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: استفاده از فناوری‌های ارتباطی در فضای مجازی از اهم برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه استمرار آموزش در کشور است.
۵۰ دانشگاه و مرکز آموزشی توانسته‌اند ۹۰ درصد از آموزش‌های نظری را در فضای مجازی ارائه دهند/ ۶۰ درصد از اساتید توانسته‌اند کلاس‌های جبرانی را در فضای مجازی برگزار کنند/ بعضی از دانشجویان و مراکز آموزشی، امکانات لازم برای برگزاری آموزش‌های مجازی را ندارند

به گزارش سیتنا، دکتر منصور غلامی، در جلسه ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور، که به ریاست دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط فعلی و با توقف آموزش حضوری بر اساس نظرات مدیران بهداشتی کشور، ادامه ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان الزامی است.

وی افزود: با توجه به وضعیت ایجاد شده، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تلاش کردند تا استمرار خدمات آموزشی و ارتباط آموزشی با دانشجویان حفظ شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: استفاده از فناوری‌های ارتباطی در فضای مجازی از اهم برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه استمرار آموزش در کشور است.

غلامی گفت: حفظ سلامت دانشجویان، اساتید و کارکنان، سر لوحه برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و با در نظر گرفتن این موضوع مهم، برنامه‌ها اجرا می شود.

وی افزود: باید دستورالعمل‌های صریح و موثر در زمینه برنامه‌های مورد نظر، هرچه سریع‌تر تدوین و اجرایی شوند.

وزیر علوم، ادامه داد: حدود ۵۰ دانشگاه و مرکز آموزشی توانسته‌اند تا حدود ۹۰ درصد از آموزش‌های نظری خود را بر بستر فضای مجازی ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۶۰ درصد از اساتید توانسته‌اند تا نیمه فروردین، کلاس‌های جبرانی خود را در فضای مجازی برگزار کنند.

وی افزود: البته بعضی از دانشجویان و مراکز آموزشی، امکانات و ظرفیت لازم برای برگزاری آموزش مجازی را ندارند ولی با کمک‌های فناوری اطلاعات سعی شده تا این کمبودها برطرف شوند.

غلامی ادامه داد: دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه از توفیقات خوبی برخوردار بوده اند.

وزیر علوم، عنوان کرد: دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی هم توانسته‌اند در فضای مجازی خدمات خود را ارائه دهند و بعضی از این دانشگاه‌ها با استفاده از نرم افزارهای مخصوص خود وارد این حوزه شده‌اند.

وی افزود: با توجه به وضعیت ایجاد شده و با هدف کاهش اضطراب و نگرانی دانشجویان، بخشنامه‌ها و مقررات لازم تدوین، تصویب و ابلاغ شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-04-16 12:41

افزودن دیدگاه جدید