کد مطلب: 

243615

پژوهش‌ها در حوزه مبارزه با کرونا حمایت می‌شوند

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، گفت: با حمایت از پژوهشگران، نتایج حاصل از پژوهش‌های آنان برای خروج افراد جامعه از بحران کرونا در حوزه های مختلف کاربردی می‌شود و از این طریق اندوخته فرهنگی و اجتماعی کشور افزایش و توسعه می‌یابد.
پژوهش‌ها در حوزه مبارزه با کرونا حمایت می‌شوند

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایمان افتخاری با تاکید به همکاری متقابل صندوق با پژوهشگران و ضرورت بهره گیری از نتایج پژوهش‌های محققان در مبارزه با کرونا، گفت: صندوق ارتباط گسترده‌ای با بیش از 35 هزار پژوهشگر و محقق ایرانی دارد. پس در تلاش هستیم از این ظرفیت برای انجام تحقیقات در حوزه ویروس کرونا استفاده کنیم و صندق نیز از تحقیقات محققان در این حوزه حمایت می‌کند.

افتخاری ادامه داد: صندوق به زودی، اقدامات خاصی در خصوص این بیماری انجام می‌دهد. انتشار فراخوان مشترک با آکادمی علوم چین، اعلام فراخوان موضوعی «مقابله با کرونا» و برنامه استفاده از پتانسیل و ظرفیت پژوهشگران برجسته و بهره مندی از نتایج حاصل از پژوهش‌های آنان اقداماتی مدنظر در این حوزه است.

وی با اشاره به پویش «فراز و فرود زندگی» افزود: هدف این پویش پاسخگویی سریع به نیازهای حال حاضر جامعه است و تمرکز این پویش بر مسائل اجتماعی، فرهنگی، انسانی، روحی و روانی مرتبط با این بیماری است و تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌ها، به حفظ سلامت روانی و فرهنگی افراد جامعه در مدت زمانی که با آن مواجه هستند، کمک کند.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تولید محصولات چند رسانه‌ای و نرم افزارهای مختلف به عنوان ابزارهای ترویج نتایج حاصل از پویش در بین آحاد مردم نام برد و گفت: از آنجا که آثار مخرب این بیماری در طی مدت زمان نامعلومی در بین خانواده‌ها و افراد جامعه وجود خواهد داشت، امیدواریم که این محصولات به حفظ سلامت روحی و روانی افراد کمک کنند. در تولید این محصولات از پتانسیل‌های حوزه‌های مختلف علمی از ادبیات عرفانی گرفته تا مطالعات روان شناسی استفاده شده است تا فضای سختی که جامعه با آن مواجه است را تلطیف و به پیوستگی افراد آن کمک کنیم.

افتخاری ایجاد بستر فضای مجازی برای تعامل و همکاری بیشتر با اساتید و محققان سایر استان‌های کشور را فرصت طلایی دانست و از صندوق به عنوان پشتیبان فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگران یاد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-14 12:16

افزودن دیدگاه جدید