کد مطلب: 

243572

بسته‌حمایتی معاونت علمی از استارتاپ‌های حوزه آنلاین و دیجیتال رونمایی شد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بسته حمایتی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه آنلاین، دیجیتال و مجازی رونمایی کرد تا فرصتی برای توسعه سرویس‌ها و خدمات آنلاین در میدان مبارزه با کرونا فراهم شود. اکنون که زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه پزشکی و فنی به خوبی در مبارزه با کرونا درخشیده‌اند حال زمان درخشش سایر فعالان این زیست بوم است که با رونمایی از این بسته حمایتی از استارتاپ‌ها فعالیت‌ها با عنوان «پویش کرونا پلاس» در این بخش نیز شاهد رونق باشیم.
بسته‌حمایتی معاونت علمی از استارتاپ‌های حوزه آنلاین و دیجیتال رونمایی شد

به گزارش سیتنا، نشست خبری «رونمایی از بسته حمایتی معاونت علمی و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های حوزه آنلاین، دیجیتال و مجازی» با حضور پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی برگزار شد.

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در این نشست گفت: در راستای حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها برای شتاب حرکت در میدان مبارزه با کرونا، امروز بسته حمایتی دیگری رونمایی می‌شود. معاونت علمی همزمان با شیوع کرونا فراخوانی منتشر کرد و بر اساس آن کمیته‌ مبارزه با کرونا نیز شکل گرفت که مطابق با آن در حوزه‌های تولید ماسک، خطوط دستگاه‌های تولید ماسک، مواد ضد عفونی کننده و دستگاه‌های پزشکی مانند ونتیلاتور، بای پپ، کیت تشخیصی کرونا و پروتکل‌های دارویی اقدامات خوبی توسط دانش بنیان‌ها انجام شد. روز گذشته نیز دومین خط تولید کیت‌های تشخیص کرونا توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به عنوان موفقیتی دیگر از فعالیت فعالان دانش بنیان افتتاح شد.

دبیر کمیته مقابله با کرونا معاونت علمی ادامه داد: برای گسترش این موفقیت‌ها به سایر حوزه‌ها و درخشش استارتاپ‌های دیگری که می‌توانند در مبارزه با کرونا نقش آفرینی کنند، این «پویش کرونا پلاس» با همکاری ستادهای فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی راه اندازی شد. در این پویش قصد داریم در راستای شعار در خانه بمانیم و عدم تجمع برای انجام فعالیت‌ها و از طریق کالا و خدمات آنلاین گام برداریم و از ظرفیت استارتاپ‎های 9 حوزه فعال استفاده کنیم.

حمایت از استارتاپ‌ها

کرمی همچنین بیان کرد: نتیجه این پویش ارائه خدمات بهتر، با کیفیت، ارزان ترو با سرعت به مردم است. در این راستا تسهیلاتی به استارتاپ‌ها ارائه می‌شود البته مطالعات و بررسی‌های جامعی درباره مشکلات پیش روی استارتاپ‌ها انجام شد تا خدمات ارائه شده در راستای رفع مشکل و سرعت و قوت کار آنها باشد. پس کمک به تسریع مجوزها و اقدامات در خلاق یا دانش بنیان شدن استارتاپ‌ها، ارائه حمایت‌های مالی، کمک به رفع موانع قانونی برای اخذ مجوز، کمک به تبلیغ و معرفی آنها و تامین زیرساخت‌ها، شبکه سازی بین استارتاپ‌های مختلف از جمله حمایت‌هایی است که در این پویش انجام می‌شود.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی با اشاره به اینکه در این پویش اطلاع رسانی و معرفی استارتاپ‌ها با همکاری صدا و سیما انجام می‌شود، افزود: برخی استارتاپ‌ها کوچک قدرت تبلیغ فعالیت‌های خود را ندارند و در جامعه ناشناخته هستند پس با معرفی آنها به بهتر دیده شدن آنها کمک می‌شود. در کل معرفی، فرهنگسازی و آگاهی بخشی برای کمک و تقویت استارتاپ‌های حوزه آنلاین از فعالیت‌های این پویش است.

کرمی ایجاد یک زنجیره با کمک پویش «کرونا پلاس» را از اهداف این اقدام دانست تا از دل آن از تهدید کرونا به فرصت تبدیل و استفاده شود و سبک جدیدی در نگاه به فناوری اطلاعات، خدمات آنلاین و دورکاری ایجاد شود. پس با رشد استارتاپ‌ها خدمات بهتری به مردم ارائه می‌شود. شاید تا کنون در این حوزه به خوبی عمل نکرده ایم اما این پویش فرصتی برای درخشش استارتاپ‌ها این 9 حوزه فعالیت است.

پررنگ کردن نقش استارتاپ‌ها در زندگی مردم

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه برای پررنگ کردن نقش استارتاپ‌ها در زندگی مردم پویش کرونا پلاس راه اندازی شد تا به کمک آن اقدامات ارزشمندی انجام شود، گفت: این پویش با ایجاد ارتباط میان بخش های دولتی و استارتاپ ها در نظر دارد مانند پلی برای گسترش راه حل های نوآورانهو آنلاین باشد.

کرمی برگزاری این پویش در شرایط فعلی را حرکتی اثرمند توصیف کرد و افزود: پس از مطالعات لازم 9 گروه شناسایی شدند، گروه‌هایی که با خدمات خود در فضای مجازی می توانند در شرایط بحران کرونا تاثیرگذار باشند و خدمتی را به مردم ارائه دهند. در این نشست از استارتاپ ها و تیم های فعال در این گروه‌ها دعوت شد تا با هم اندیشی و هم افزایی با آنها گام هایی  قدرتمند در این حوزه ها برداشته شود. معاونت علمی نیز از این تیم ها حمایت می کند.

ارائه راه حل‌های فناورانه توسط استارتاپ‌ها

در ادامه نیز مهدی محمدی دبیرستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه این پویش توسعه خدمات آنلاین را مد نظر دارد، گفت: با راه اندازی این پویش قصد داریم، حوزه‌های تاثیرگذار در فضای مجازی را تقویت کنیم و از طریق آن ظرفیت‌های استارتاپی آنلاین شناسایی و حمایت شود. پس از ارزیابی ظرفیت‌های آنلاین، ارتقای آنها و پایدار سازی و کمک به ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر انجام می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی همچنین بیان کرد: چند ماه از شیوع کرونا می گذرد، تا چند ماه آینده نیز با این بیماری دست به گریبان هستیم. پس باید موضوعات و مشکلات را در فضای آنلاین رفع کنیم. این موضوعات می تواند، عرصه های گوناگونی مانند حمل و نقل آنلاین تا آموزش آنلاین را شامل شود.

وی ادامه داد: در پویش کرونا پلاس راه حل‌های فناورانه توسط استارتاپ‌ها ارائه می‌شود. البته در این پویش هدف حمایت از ایده‌ها نیست بلکه راه حل‌هایی که مدت زمان کمی برای گسترش و تویعه نیاز دارند حمایت می‌شوند. این حمایت‌ها نیز متنوع است و از حمایت مالی تا ایجاد زیرساخت را دربرمی‌گیرد. پس استارتاپ‌هایی که برای رشد نیاز به کمک دارند، شناسایی و با مکانیسم‌ها لازم حمایت می‌شوند.

محمدی در ادامه به تشریح و توضیح 9 گروه استارتاپ‌های این حوزه اشاره کرد و عناوین امکانات و مزایای هر کدام را برشمرد.  آموزش آنلاین، حمل و نقل آنلاین، سلامت آنلاین، ورزش آنلاین، سرگرمی و توریسم آنلاین، تولید محتوای آنلاین، نوآوری اجتماعی، فروشگاه‌های آنلاین و ایده و ابتکارات را از جمله حوزه‌های مد نظر در این پویش دانست. حوزه‌هایی که سرویس و خدمات آنلاین در آن در زمان وجود بیماری کرونا مهم است. وجود این ویروس روی اقشار ضعیف جامعه اثر می‌گذارد که با نوآوری اجتماعی می توان راه حلی برای آن در نظر گرفت.

دبیرستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی درباره این 9 حوزه در نظر گرفته شده در پویش توضیحاتی ارائه داد و گفت: در هر حوزه اولویت‌هایی داریم که در سایت CORONA.ISTI.IR به آنها اشاره شده است و افراد با مراجعه و ثبت نام در سایت و ارائه درخواست می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-13 09:38

افزودن دیدگاه جدید