کد مطلب: 

243569

کلاهبرداری فرزند با استفاده از سیم‌کارت مادر

رئیس پلیس فتای تهران از دستگیری کلاهبرداری که با دادن وعده های دروغین توانسته بود مبالغی را به جیب بزند خبر داد.
کلاهبرداری فرزند با استفاده از سیم‌کارت مادر

به گزارش سیتنا، رئیس پلیس فتای پایتخت  گفت: کلاهبردار با استفاده از سیم کارت مادرش کلاهبرداری می کرد.

تورج کاظمی با اعلام خبر کلاهبرداری فرزندی با سیم کارت مادرش گفت: در پی رصدهای اطلاعاتی مشخص شد فردی با طراحی سایتی فریبنده در فضای مجازی، پیشنهادهای واهی شرط‌بندی در فضای مجازی می‌کند.

وی توضیح داد: کاربران فضای مجازی با ثبت نام و عضویت در سایت و شرکت در بازی‌های شرط‌بندی (قمار) مبالغی را به حساب مدیر سایت واریز و بدین ترتیب مدیر سایت از کاربران فضای مجازی توانسته بود مبالغی را نصیب خودش کند.

رئیس پلیس فتای پایتخت با اشاره به طراحی جالب و زیرکانه مدیر این سایت در ترغیب و تشویق نوجوان به انجام بازی شرط‌بندی، گفت: در تحقیقات پلیسی، مشخص شد که مدیر این سایت خانمی ۴۶ ساله متاهل ساکن حوالی شهرستان شهریار می باشد.

کاظمی گفت: برای بررسی موضوع مدیر سایت به پلیس فتا دعوت و ضمن بی‌اطلاعی متهم از طراحی سایت شرط‌بندی، مشخص شد که سیم‌کارت متهم در اختیار فرزند ۱۹ ساله‌اش بوده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهم دوم پرونده نیز به پلیس فتا دعوت شد. متهم که چاره ای جز به اعتراف نداشت به جرم اتکابی اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی و کسب درآمد اظهار کرد.

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان تذکر داد: عمدتاً افرادی که آگاهی لازم را ندارند و زود فریب می خورند در دام این سایت ها می افتند، بنابراین بهترین راه مقابله با این سایت‌ها افزایش آگاهی شهروندان و کاربران است.

وی تاکید کرد: براساس قانون، شرط بندی و قمار جرم است و کسانی که در این گونه سایت ها فعالیت می کنند بایستی پاسخگوی اعمال خود در برابر قانون باشند.

وی افزود: والدین باید ضمن آشنایی با نحوه استفاده از تکنولوژی روز، همگام با فرزندان خود حرکت کرده و از آنها عقب نمانند در غیر این صورت نمی توانند همگام با تکنولوژی در تربیت فرزندان خود موفق باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-13 08:52

افزودن دیدگاه جدید