کد مطلب: 

242991

راه اندازی پویش «درس خانه»‌ در سایت رشد جهت بارگذاری محتوای آموزشی معلمان

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از راه اندازی پویش "درس خانه" در سایت رشد برای بارگذاری محتوای آموزشی تولید شده توسط معلمان خبر داد.
راه اندازی پویش «درس خانه»‌ در سایت رشد جهت بارگذاری محتوای آموزشی معلمان

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علی ذوعلم با اشاره به راه اندازی پویش"درس خانه" و محتواهای تولید شده، اظهارکرد: در حال حاضر دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا، از حضور در کلاس درس و استفاده حضوری از معلمان محروم هستند، به همین منظور تلاش‌هایی در وزارت آموزش و پرورش انجام شد که بتوان با استفاده از فضای مجازی و همچنین خلاقیت و فعالیت معلمان، روند آموزشی پیدا کند.

وی افزود: در همین راستا در سایت رشد (شبکه ملی مدارس کشور) "پویش درس خانه"برای همکاران فرهنگی و معلمان پیش بینی شده تا درسی را که ارئه می‌دهند در اختیار دیگران قرار بگیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: در این پویش که اقدامی مشترک بین وزارت آموزش و پرورش  و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، دروس مجازی که معلمان با خلاقیت و نوآوری خودشان تولید کننده آن هستند،مورد سنجش و ارزشیابی قرار می‌گیرد.

ذوعلم در ادامه اضافه کرد: در این پویش بهترین محتواها مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب می‌شوند و از کسانی که این برنامه و محتوا را خلق کرده‌اند، تقدیر صورت می‌گیرد و محتوا در اختیار بقیه افراد قرار می‌گیرد تا آنها نیز از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید از این شرایط ایجاد شده (بیماری کرونا و تعطیلی مدارس) به‌عنوان یک فرصت استفاده کرد، گفت: باید بتوانیم با تلفیق رسانه‌های دیگر در کنار کتاب درسی به عنوان یک بسته تربیت و یادگیری که در اسناد تحولی وزارت آموزش و پرورش هم به آن تاکید شده است، استفاده کنیم.

ذوعلم در پایان تاکید کرد: مطابق اسناد بالادستی، محتوای آموزشی صرفاً از طریق کتاب نباید منتقل شود بلکه باید بتوانیم از معلمان به عنوان تولیدکنندگان محتوای آموزشی استفاده کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-25 11:00

افزودن دیدگاه جدید