کد مطلب: 

242674
به استناد گزارش روزنامه گاردین و موضوعات مطروحه در تارنمای چینی ویبو؛

اظهارات مبهم برخی مقامات آمریکایی به تئوری چینی‌ها مبنی بر منشاء آمریکایی کووید-19 دامن می‌زند/ انتقال ویروس کرونا از طریق ارتش آمریکا به شهر ووهان چین محتمل است

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت همزمان با افشاگری برخی مقامات چینی درباره دست داشتن مقامات آمریکایی در انتقال ویروس کرونا به چین، برخی مقامات آمریکایی تلویحا این مسئله را تائید کرده اند.
اظهارات مبهم برخی مقامات آمریکایی به تئوری چینی‌ها مبنی بر منشاء آمریکایی کووید-19 دامن می‌زند/ انتقال ویروس کرونا از طریق ارتش آمریکا به شهر ووهان چین محتمل است

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه شبکه الکوثر، یکی از داغترین موضوعات در تارنمای چینی ویبو، کلیپی یک دقیقه‌ای از نشست کنگره آمریکا در هفته اخیر درباره نحوه برخورد این کشور با موضوع کروناویروس بود.

در این ویدئو که روزنامه خلق آن را منتشر کرد، از دیوید ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا درباره اینکه آیا مرگ‌های ناشی از آنفولانزا می‌تواند ناشی از کووید-19 باشد یا نه، سوال شده و ردفیلد پاسخ می‌دهد: برخی از موارد به همین شکل در آمریکا درمان شده اند.

پاسخ ردفیلد به اندازه‌ای مبهم بود که بتواند به تئوری توطئه که در هفته‌های اخیر در چین مورد توجه قرار می‌گیرند، دامن بزند، اینکه منشاء کروناویروس در چین نبود و بلکه منشاء اصلی آن آمریکا بوده است.

یک تحلیلگر ارشد اخیرا به روزنامه گاردین گفت: آمریکا در نهایت این را پذیرفته که در میان افرادی که پیشتر جان باخته بودند، مواردی از کروناویروس نیز وجود داشت. منشاء اصلی کروناویروس آمریکا بود. آمریکا به جهانیان و بخصوص به چین یک عذرخواهی بدهکار است.

پیشتر سخنگوی دولت چین در پیامی به زبان انگلیسی در صفحه توئیتر خود نوشت که احتمالا ارتش آمریکا ویروس کرونا را به شهر ووهان چین آورده است.

چین پیش از این از رفتار غیرمنطقی و غیرمسئولانه مقامات آمریکا که معتقدند واکنش دیرهنگام پکن به کرونا باعث وخیم‌تر شدن اوضاع جهانی شده، انتقاد کرده بود.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر سال گذشته در شهر ووهان چین و مناطق اطراف هوبئی دیده شد. تاکنون دوسوم از موارد ثبت جهانی این ویروس از این مناطق بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-13 21:13

افزودن دیدگاه جدید