کد مطلب: 

242462
جشنواره‌ی فاوا تا چه میزان در شناسایی شرکت‌های کارآمد موفق بود؟

تاثیر عملی طرح‌های برگزیده‌ی هشتمین دوره‌ی جشنواره‌ی فاوا در مواجهه با بحران

با ارزیابی عملکرد شرکت‌های منتخب در هشتمین دوره جشنواره فاوا طی سال جاری، مشخص می‌شود؛ کارگروه‌هایی که با هدایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات به گزینه‌های منتخب در بخش‌های مختلف این جشنواره رسیدند، بهترین و کارآمدترین شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف را برگزیدند و عملکرد شرکت‌های منتخب در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله و مواجهه با ویروس کرونا در کشور گواهی بر صحت این انتخاب‌هاست.
تاثیر عملی طرح‌های برگزیده‌ی هشتمین دوره‌ی جشنواره‌ی فاوا در مواجهه با بحران

به گزارش خبرنگار سیتنا، جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف قدردانی از تمامی تلاشگران و فعالان عرصه فاوا و صنعت‌های مرتبط، از اردیبهشت سال 1390 همزمان با روز جهانی ارتباطات آغاز و تا کنون هشت دوره این جشنواره با بهره‌گیری از تجارب گذشته برگزار شده است. در مجموع 8 دوره بیش از 4500 متقاضی حقیقی و حقوقی در این جشنواره حضور و مورد ارزیابی قرار گرفته و 330 متقاضی حائز رتبه شدند.

شناسایی نخبگان حوزه‌ی فاوا برای نقش‌آفرینی کلیدی در توسعه‌ی حوزه

دکتر سیدستار هاشمی، معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین تقدیر از برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره فاوا که تیرماه سال جاری برگزار شد، بیان کرد: از اهداف جشنواره فاوا ایجاد فضای رقابتی سالم همراه شور و نشاط و شناسایی نخبگان حوزه و شرکت‌های برتر است که می‌تواند نقش کلیدی در توسعه حوزه داشته باشد.

وی با اشاره به محورهای این جشنواره بیان کرد: استارت‌آپ‌ برتر در حوزه ICT، دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی، توسعه کسب‌وکار در حوزه فاوا، پژوهش‌های منتهی به فناوری، شرکت‌های برتر IT در توسعه اقتصادی و فناوری فضایی و خدمات فضاپایه از محورهای این دوره از جشنواره فاوا است. تفاوت این دوره از جشنواره نیز تمرکز ویژه بر بحث استارت‌آپ‌ها و ایجاد محوری با عنوان فناوری فضایی است.

برگزیدن بهترین و کارآمدترین شرکت‌ها در هشتمین دوره‌ی جشنواره‌ی فاوا

در هشتمین دوره جشنواره فاوا، در بخش استارت‌آپ برتر حوزه ICT حدود 45 شرکت، در محور دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی 110 شرکت و در محور توسعه کسب و کار در حوزه فاوا نیز 45 شرکت، در بخش پژوهش های منتهی به فناوری 40 شرکت، در محور شرکت های برتر IT در توسعه اقتصادی، 33 شرکت و در بخش فناوری فضایی و خدمات فضا پایه نیز 20 شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته و با بررسی وضعیت شرکت های متقاضی در جشنواره و ارزیابی آنها با شاخص های تدوین شده، نتایج به دست آمد و شرکت‌های برتر انتخاب شدند.

با ارزیابی عملکرد شرکت‌های منتخب در هشتمین دوره جشنواره فاوا طی سال جاری، مشخص می‌شود؛ کارگروه‌هایی که با هدایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات به گزینه‌های منتخب در بخش‌های مختلف این جشنواره رسیدند، بهترین و کارآمدترین شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف را برگزیدند و عملکرد شرکت‌های منتخب در ماه‌های اخیر هم گواهی بر صحت این انتخاب‌هاست.

تاثیر طرح‌های برگزیده‌ی جشنواره‌ی هشتم فاوا در مواجهه با بحران

به گزارش خبرنگار سیتنا، در هشتمین دوره جشنواره فاوا، شرکت مخابرات ایران به عنوان خریدار برتر کالای ایرانی، منتخب و مورد تقدیر قرار گرفت که استفاده‌ی حداکثری این شرکت از محصولات مخابراتی ساخت داخل برای برقراری ارتباطات مخابراتی، به صورت خاص در مواقع بحران در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده‌ی کشورمان، گواهی بر انتخاب صحیح این شرکت در جشنواره‌ی فاواست. برقراری ارتباطات تلفن ثابت، همراه و اینترنت پلدختر با استفاده از تجهیزات ساخت داخل و نیروهای فنی مهندسی شرکت مخابرات در اسرع وقت از جمله اقدامات ثبت شده‌ی این شرکت در حافظه‌ی تاریخی مردم کشورمان است.

شرکت استارت‌آپ سمیتیو که برگزیده در بین استارت‌آپ‌های فضاپایه‌ در هشتمین جشنواره‌ی فاواست، در حوزه هواشناسی کاربردی، پیش از وقوع سیل به کمک شهرهای در معرض خطر شتافت. استارت‌آپ هواشناسی کاربردی هوشمند با استفاده از مدل هواشناسی در حال توسعه خود، اطلاعات آماری گذشته، داده‌های سنجش از دور و اطلاعات جغرافیایی منطقه، ۷۲ ساعت پیش از شروع بارش‌ها در کشور، اقدام به انتشار اخطاریه و توضیحات و توصیه‌های تکمیلی جهت کاهش ریسک خطرات ناشی از سیلاب و بالا آمدن سطح آب سدها، رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و علاوه بر آن تولید نقشه‌های گرافیکی و انتشار در شبکه‌های مجازی کرد.

استارت‌آپ «سمیتیو» با همکاری با نقشه خوان بومی «بلد» مناطقی که در آن بارندگی پیش‌بینی می‌شد را روی نقشه و راه ها مشخص کرده تا از سفرها و ترددهای ضرروی به این مناطق پیشگیری و در صورت لزوم رانندگان را در انتخاب مسیر کم خطر همراه با رعایت موارد لازم یاری کند.

به گزارش سیتنا، شرکت صنایع ارتباطی آوا برگزیده هشتمین جشنواره فاوا بود که از اقدامات این شرکت نقش آفرینی در بحران اخیر کرونا در کشور است. اخیرا سامانه 4030 با همت متخصصان داخلی و‌ با بهره گیری از جدیدترین سرویس های مخابراتی روز دنیا عملیاتی شد. در این سامانه از سوئیچ مخابراتی صنایع ارتباطی آوا با ظرفیت 100 هزار شماره و‌ با  32 هزار شماره فعال، استفاده شد، کارشناسان این شرکت به صورت 24 ساعته پشتیبانی آن را به عهده دارند.

شرکت اشتادپارس نیز از جمله برگزیدگان هشتمین جشنواره فاواست که از اقدامات این شرکت در مواقع بحران، ارائه خدمات مخابراتی و اینترنتی در مناطق سیل زده‌ی استان با تجهیز خودروهای سازمان تنظیم مقررات به آنتن این شرکت بود.

شرکت اتصال صنعت میانه که برگزیده‌ی هشتمین جشنواره فاواست، که طی روزهای اخیر و در بحران کرونا، مودم‌های تولیدیOutdoor خود را جهت اتصال مدارس روستایی به اینترنت برای آموزش از راه دور در اختیار اپراتور قرار داد.

گزارش از "مونا ارشادی‌فر"

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-06 16:07

افزودن دیدگاه جدید