کد مطلب: 

242388

پیشگامان اقتصاد دیجیتال به میدان می‌آیند

تعامل با شرکت‌های بزرگ و پیشگامان اقتصاد الکترونیکی از دغدغه‌های اصلی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. استفاده از تجارب این شرکت‌های اقتصادی می‌تواند به شناخت درست و هدفمند نیازهای این حوزه کمک کند.
پیشگامان اقتصاد دیجیتال به میدان می‌آیند

به گزارش سیتنا، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گزارشی نوشت: چند سالی است که با شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور، ثابت شده است که نیازهای صنایع تنها در تامین پول و سرمایه خلاصه نمی‌شود و این نیروی انسانی خلاق است که می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز کشور باشد. شرکت‌هایی گاه در قواره کوچک اما با شناخت درست از نیازها و نقاط کور صنایع مختلف، راه‌های علمی و درستی را در اختیار مدیران قرار می‌دهند.

در این میان یکی از بخش‌هایی که با حضور بخش خصوصی و شرکت‌های پیشگام قرار است رشد یابد، اقتصاد دیجیتال است اقتصادی  که راه خود را در اقتصاد سنتی باز کرده و با سرعتی بالا به همه بخش‌‌ها رخنه کرده است. ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با توجه به اهمیت استفاده از این توانمندی‌ها و تجارب چند ساله، تعامل با شرکت‌های بزرگ و پیشگامان اقتصاد دیجیتال را در اولویت کاری خود قرار داده است.

این برنامه بر اساس مشارکت با شرکت‌های بزرگ و پیشگامان این عرصه اتفاق می‌افتد. قرار بر این است که این کار با هدف «افزایش نفوذ فناوری‌های دیجیتال» و «پیشبرد برنامه‌های متنوع‌سازی توسعه بازار و صادرات» انجام شود.

«متنوع‌سازی اکوسیستم از منظر شکل‌گیری بازیگران و استارتاپ‌های مرتبط با حوزه‌های مساله‌محور اولویت‌دار»، «افزایش نفوذ و انتشار فناوری‌های دیجیتال در صنایع»، «افزایش آگاهی عمومی و توانمندی‌های عمومی و تخصصی در حوزه دیجیتال»، «افزایش سهم تولید دانش در حوزه فناوری‌های دیجیتال با رویکرد اقتصادی و بازارمحور» و «افزایش حجم بازار و صادرات حوزه دیجیتال» از دیگر اهدافی است که در ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-03-03 15:22

افزودن دیدگاه جدید