کد مطلب: 

241858

ارائه‌ی گزارش سومین جلسه «گروه مطالعاتی یک» در "ITU" توسط گزارشگر ارشد پژوهشگاه ICT

نماینده ایران و گزارشگر ارشد پژوهشگاه ICT با حضور در مجمع جهانی مخابرات "ITU" ، گزارش سومین جلسه «گروه مطالعاتی یک» را ارائه کرد.
ارائه‌ی گزارش سومین جلسه «گروه مطالعاتی یک» در "ITU" توسط گزارشگر ارشد پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سومین جلسه «گروه مطالعاتی یک» در مجمع جهانی مخابرات "ITU"، به مدت ۴ روز ( ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند ۹۸) در مقر ITU در ژنو سوئیس برگزار شد.

دکتر مریم طایفه محمودی به عنوان گزارشگر ارشد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده ایران، اقدام به ارائه گزارشی از فعالیت های مرتبط در سطح ایران در راستای بکارگیری هوش مصنوعی در تولید ابزارها و برنامه های کاربردی مورد استفاده برای افراد توانخواه کرد و در این راستا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از پژوهش های مرتبط با ساخت ربات رسا حمایت کرده است.

طایفه محمودی همچنین ضمن اشاره به دوره مشترکی که قرار است پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در همکاری با آکادمی اینترنت اشیاء و مراکز تعالی ITU در منطقه آسیا و اقیانوسیه تحت عنوان "Digital Transformation: Enhancing IoT- Driven Accessibility for PwD"  بصورت برخط ارائه کند، از نمایندگان کشورهای مختلف و علاقمندان دعوت کرد تا در این دوره شرکت کنند.

بر اساس این گزارش، ارائه نماینده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این اجلاس، با استقبال کشورهای مختلف همراه و در ادامه، این تقاضا از پژوهشگاه مطرح شد که فعالیت های پژوهشی مرتبط با بکارگیری هوش مصنوعی (AI) و تعامل انسان با رایانه (HCI) را گسترش داده و گزارش های بیشتری در این رابطه برای جلسات بعدی ارائه شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-25 11:34

افزودن دیدگاه جدید