کد مطلب: 

241565

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور: هوشمند سازی نظام مالیاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: توجه به هوشمند سازی یا مدرن سازی نظام مالیاتی موضوعی با اهمیت است که منوط به دریافت تمامی ریزداده‌های مربوط به درآمد، ثروت و مصرف افراد است.
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور: هوشمند سازی نظام مالیاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

به گزارش سیتنا، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی البرز که با حضور پارسا رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور و آقائی مدیرکل حوزه ریاست و امور بین الملل سازمان و جمعی از مدیران ارشد سازمان برگزار شد، محمدرضا محمدی طی حکمی از سوی رئیس‌ کل سازمان به عنوان مدیرکل امور مالیاتی البرز منصوب گردید.

رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور، اهداف روشنی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در کشور و پرداخت مالیات به نسبت درآمدها، بسیار پایین و حدود هشت درصد است که این نسبت در کشورهای توسعه یافته، حدود 30 درصد برآورد شده است.

پارسا بر لزوم هوشمند سازی نظام مالیاتی به منظور تحقق اهداف سازمان تأکید کرد و افزود: تمکین مالیاتی و شفافیت در ارائه اطلاعات، گزینه‌های اصلی جهت تحقق درآمدهای مالیاتی کشور هستند تا از این طریق بتوان نظام مالیاتی مبتنی بر عدالت را در کشور پایه‌گذاری کرد.

پارسا با بیان اینکه اداره پایدار و مطلوب کشور با تکیه بر نظام مالیاتی کارا، منصف و هوشمند امکان‎ پذیر است، عنوان کرد: در نظام مالیاتی کنونی باید تلاش کنیم تا تمکین صادقانه و داوطلبانه مودیان، بیش از پیش صورت گرفته تا عدالت و کارایی هر چه بیشتر محقق گردد. در این راستا، توسعه نظام مالیاتی، نیازمند برداشتن دو گام اساسی اجرای طرح جامع مالیاتی و مدرن سازی یا هوشمند سازی نظام مالیاتی است.

وی، سیاست راهبردی سازمان را وصول مالیات حقه صحیح و اصولی از صاحبان درآمدها و دارایی‌های بالا عنوان کرد و افزود: نظام مالیاتی باید در جریان تمامی فعالیت‌های اقتصادی کشور قرار گیرد که در این راستا، سامانه‌های فروشگاهی سازمان با ایجاد یک نسخه از تمامی معاملات صورت گرفته در کشور، زمینه جلوگیری از فرار مالیاتی، فساد اداری و ایجاد شفافیت را محقق می‌سازند.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور به ضرورت هماهنگی میان سه قوه به منظور پیشبرد اهداف نظام مالیاتی اشاره کرد و گفت: با اجماع و همکاری سه قوه، برنامه مبارزه با فرار مالیاتی، با قاطعیت و جدیت هرچه تمام تر پیش خواهد رفت و ضمن برخورد قاطع با متخلفان، مالیات حقه دولت نیز وصول خواهد شد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مبارزه با فساد، قاطعیت، شجاعت و صبوری می‌طلبد، اظهار داشت: مبارزه با فساد، پیامدهایی نیز در پی دارد و کارگزاران این حوزه با فشارها و تنش‌هایی روبه‌رو هستند، اما در نهایت، نتیجه کار که ایجاد یک نظام اداری سالم و پاک است، آرامش و انگیزه مضاعفی را به همراه می‌آورد.

وی، ضمن قدردانی از خدمات سید مجتبی تقوی، مدیرکل اسبق امور مالیاتی البرز، محمدرضا محمدی را به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی البرز معرفی نمود و تصریح کرد: آقای محمدی از مدیران درجه یک سازمان محسوب می‌شود که دانش و تخصص مالیاتی، تواضع، خوش‌رویی و تعامل مطلوب با مودیان از ویژگی‌های بارز ایشان است که می‌تواند در اداره کل امور مالیاتی البرز، منشأ خدمات و اثرات خیر و شایسته باشد.

در ادامه این مراسم، محمدرضا محمدی، مدیرکل جدید امور مالیاتی البرز نیز اظهار داشت: مأموریت سازمان، تکمیل طرح جامع مالیاتی و اخذ مالیات با حفظ شان مودیان است و در این راستا، وصول مالیات با رعایت اصول، حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان واقعی و مقابله با فرار مالیاتی و فساد اداری در جهت وصول حقوق حقه دولت و ملت، از وظایف کارکنان امور مالیاتی البرز محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و امیدوارم با تلاش همکاران و حمایت مسئولین استان،بتوانیم گام‌های موثری در جهت اعتلای نظام مالیاتی کشور برداریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-19 10:55

افزودن دیدگاه جدید