کد مطلب: 

241097

نصب پایانه‌های فروشگاهی، در راستای نظام مالیاتی هوشمند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، نصب پایانه‌های فروشگاهی را در راستای ایجاد زیرساخت نظام مالیاتی هوشمند عنوان کرد.
نصب پایانه‌های فروشگاهی، در راستای نظام مالیاتی هوشمند

به گزارش سیتنا، محمدرضا پور ابراهیمی، در نشست هم‌اندیشی روسای اتحادیه صنفی کرمان که با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان و رئیس اتاق اصناف برگزار شد، خواستار اجرای تکالیف قانونی از سوی اصناف و رفع موانع و مشکلات پیش روی اجرای طرح نصب پایانه فروشگاهی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: تدوین و اجرای مناسب قوانین خوب و موثر می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در رونق چرخه اقتصاد در سطح کلان و بهبود شرایط معیشتی و درآمدی مردم در سطح خرد داشته باشد.

پور ابراهیمی افزود: با نصب پایانه فروشگاهی و حذف علی الراس از نظام مالیاتی، کار در مسیر انضباط بیشتر و شفافیت بیش‌ازپیش قرار می‌گیرد و همراهی و تعامل بین اصناف، بنگاه‌های اقتصادی و به بیان دیگر مودیان با سازمان امور مالیاتی بیشتر می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، طرح جامع مالیاتی را زمینه‌ساز استقرار نظام مالیاتی هوشمند دانست و گفت: با عملیاتی شدن طرح جامع مالیاتی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه اقتصادی کشور، تمامی فرآیندهای مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند که این امر، زمینه‌ساز جایگزینی سامانه محوری با ممیز محوری در تشخیص مالیات است و نقش مهمی در جلوگیری از فساد و تحقق عدالت مالیاتی دارد.

وی، تصویب اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در مجلس را یکی از شاه بیت های موفقیت نظام مالیاتی و اقتصادی کشور در سال‌های اخیر برشمرد و افزود: امیدواریم با اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، دغدغه تولیدکنندگان، اصناف و غیره رفع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر حمایت مالیاتی از تولیدکنندگان و اصناف استان تأکید کرد و گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنفی، موجب توسعه و رونق تولید در استان می‌شود.

در ادامه این نشست، محمد سلمانی، مدیرکل امور مالیاتی کرمان نیز با اشاره به اینکه امور مالیاتی استان به دنبال تعامل با مودیان است، گفت: خوشبختانه تعامل خوبی با مودیان وجود دارد و امیدواریم روز به روز در طی این مسیر، پیشرفت داشته باشیم.

وی اولویت اصلی امور مالیاتی استان را رفع موانع و مشکلات اصناف در چارچوب قانون و در راستای تحقق درآمدهای مالیاتی برشمرد و تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان و اصناف، سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های نظام مالیاتی است و ما کوشیده‌ایم با رویکرد حمایتی در راستای تحقق اهداف سازمان قدم برداریم.

سلمانی از آمادگی امور مالیاتی استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اصناف خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی به مودیان و آشنایی با قوانین مالیاتی، در ارتقاء سطح دانش عمومی جامعه، موثر است و از طریق آن، مودیان از نحوه اجرا و چگونگی پرداخت مالیات و شرایط برخورداری از معافیت‌های مالیاتی آگاه می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی کرمان خاطرنشان کرد: مالیات باید به‌گونه‌ای وصول شود که هزینه‌های وصول آن کمتر شود و در این خصوص، توافق و تفاهم، بهترین راه وصول مالیات است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-04 10:05

افزودن دیدگاه جدید