کد مطلب: 

240840

اغفال اینترنتی به بهانه ازدواج

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف یک پرونده اغفال اینترنتی با بهانه ازدواج خبر داد.
اغفال اینترنتی به بهانه ازدواج

به گزارش سیتنا، سرهنگ روح الله شهبازی‌پور در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر تهدید به انتشار عکس و فیلم از زندگی شخصی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت و پس از انجام اقدامات پلیسی در خصوص پرونده، فردی که مرتکب این عمل شده بود شناسایی و طبق دستور مقام قضایی مبنی بر احضار وی به این پلیس فراخوانده شد.

سرهنگ شهبازی‌پور گفت: در تحقیق از متهم، ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد که در نهایت با مشاهده ادله و مستندات ضمن اعتراف به انجام عمل مجرمانه خود، بیان داشت به بهانه ازدواج ابتدا وی را اغفال کردم و با سو استفاده از اعتماد او و خوش باوری، با بدست آوردن عکس و فیلم های خصوصی از متهمه وی را تهدید به انتشار عکس و فیلم های مذکور کردم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هیچ‌گاه تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید و نسبت به تنظیم محرمانگی آن در شبکه های اجتماعی هوشیار باشید، هشدار داد: ایجاد مزاحمت و هتک حرمت افراد در فضای مجازی از طریق انتشار اطلاعات شخصی افراد، تهدید، دروغ بستن و تهمت زدن به دیگران و ... جرم تلقی شده و پلیس با این افراد برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.

وی یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-01-27 07:23

افزودن دیدگاه جدید