کد مطلب: 

240644

مرد فریبکار پول جهیزیه زن جوان را از حسابش خالی کرد

مرد جوان که با دسترسی به حساب بانکی یک زن اقدام به پولشویی و خالی کردن حساب های بانکی می کرد دستگیر شد.
مرد فریبکار پول جهیزیه زن جوان را از حسابش خالی کرد

به گزارش سیتنا، سرهنگ "تورج کاظمی" رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: 11 آبان ماه امسال خانم 26 ساله ای با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای (ناحیه 31 تهران) به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، مبلغ 220 میلیون ریال برای خرید جهیزیه ام در حساب بانکی ام جمع آوری کرده بودم و گاه گاهی با کارت بانکی ام خریدهای اینترنتی انجام می دادم. متأسفانه پیامک حسابم را فعال نکرده بودم و از تراکنش های آن بی اطلاع بودم. در خرید آخر متوجه خالی شدن حسابم شدم در حالی که مبلغ 220 میلیون ریال در آن کارت موجودی داشتم.

وی گفت: شاکی ادامه داد، با مراجعه به بانک متوجه شدم در فاصله زمانی 8 آبان ماه تا 11 آبان در 3 روز در 12 مرحله مبلغ 220 میلیون ریال از حسابم برداشت شده است. چون کارت عابر بانکم نزد خودم است و اطلاعات کارتم را در اختیار کسی قرار ندادم به هیچ کس مظنون نیستم و کاملا مبهوت و حیران ماندم که چه کسی و چگونه به حساب من دسترسی پیدا کرده و وجوه حساب بانکی ام را برداشت کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان پرونده در دستور کار مهندسان فتا قرار گرفت و مأموران در تجسس ها پلیسی و با رد زنی های فنی دریافتند متهم مردی 32 ساله و ساکن تهران می باشد و در حوالی خیابان سمیه سکونت دارد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه بیان کرد: با دستور قضائی متهم در 23 آذرماه در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا برای ادامه تحقیقات پلیسی انتقال یافت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در ابتدای تحقیقات پلیسی منکر سرقت شده بود، گفت: متهم که چاره جز به اعتراف نداشت به صراحت به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را از این کار کسب منفعت مالی اعلام کرد.

وی گفت: متهم در ادامه اعترافات خود اظهار کرد: با ساخت درگاه جعلی بانکی، در شبکه های اجتماعی تبلیغ شارژ ارزان قیمت می کردم و کاربرانی که متقاضی دریافت خدمات می شدند به درگاه جعلی بانک از قبل طراحی شده هدایت می کردم و به محض وارد شدن اطلاعات کارت بانکی، اطلاعات بانکی را سرقت و با آن در یک آیدی تلگرامی ارز دیجیتال خرید می کردم. و بدین ترتیب با پولشویی و خریدهای اینترنتی وجوه شاکی را از چرخه بانک خارج کرده ام.

کاظمی اضافه کرد: با اعتراف صریح متهم و تکمیل پرونده تحقیقاتی، متهم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای معرفی شد.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان گفت: مراقب خدمات رایگان و ارزان قیمت در فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی باشید چرا که اینگونه موارد دامی آسان برای جلب کاربران اینترنتی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-01-21 08:13

افزودن دیدگاه جدید