کد مطلب: 

240560

معاون آموزش وزارت صمت، خبر داد: هدف گذاری اجرای ۱۰ درصدی طرح تاپ در سال ۹۸

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت، گفت: ۵۰۰ نفر از دانشجویان برتر و نخبه را تحت عنوان سرباز تاپ در طرح تاپ جذب واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی می کنیم.
هدف گذاری اجرای ۱۰ درصدی طرح تاپ در سال ۹۸

به گزارش سیتنا، برات قبادیان در گردهمایی روسای سازمان‌های صمت استان‌ها که با حضور وزیر صمت برگزار شد، بیان کرد: معاونت اموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت علاوه بر فعالیت های روتین خود، ۲ طرح اساسی با ۳۴ پروژه دارد که طرح توانمندسازی تولید و اشتغال پایدار (تاپ) و طرح بومی سازی فناوری های با بیشترین ارزبری این دو طرح هستند.

وی انقلاب چهارم صنعتی را موضوع جدیدی دانست و گفت: مشکلات فرآروی حوزه صنعت، معدن و تجارت را از طریق ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی و شرکتهای دانش بنیان باید حل کرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با اعلام اینکه سامانه تاپ سال گذشته رونمایی شد، افزود: عملکرد سامانه تاپ در استانها را داریم، هدف گذاری از بنگاه های فعال انجام داده ایم و درصدی از بنگاه های فعال را مشخص کرده ایم.

قبادیان در خصوص ارکان طرح تاپ نیز تشریح کرد: واحدهای صنعتی و معدنی به عنوان واحدهای تقاضا محور ثبت نام کرده اند که می خواهیم رفع نیازهای فناورانه و تخصصی آنها را با حداقل هزینه انجام دهیم.

وی بیان کرد: در طرف عرضه نیز اساتید دانشگاه ها، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا است.

هدفگذاری اجرای ۱۰ درصدی طرح تاپ در سال ۹۸

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت اضافه کرد: هدف گذاری کرده ایم که حداکثر ۱۰ درصد از طرح را بصورت پایلوت در سال ۹۸ اجرا کنیم و ۱۰ استان اول از جمله اصفهان، فارس، آذربایجان غربی و شرقی، خوزستان، سمنان، هرمزگان بنگاه های خود را ثبت نام کردند.

جذب ۵۰۰ نفر از دانشجویان نخبه و برتر در طرح سرباز تاپ در واحدهای تولیدی کشور

قبادیان ادامه داد: ۵۰۰ نفر از دانشجویان برتر و نخبه را تحت عنوان سرباز تاپ در این طرح جذب واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی می کنیم.

وی گفت: هدفمند سازی تولید و اشتغال جوانان، دانش بنیان کردن تولیدات و انجام صادرات بر اساس استانداردها از اهم اهداف این طرح است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-18 15:33

افزودن دیدگاه جدید