کد مطلب: 

240155

«گردشگری سلامت» محور توسعه استان‌های کم برخوردار می‌شود

گردشگری سلامت به عنوان یکی از حوزه‌های صنایع خلاق می‌تواند آورده نقدی قابل توجهی به همراه داشته باشد.
«گردشگری سلامت» محور توسعه استان‌های کم برخوردار می‌شود

به گزارش سیتنا، استان‌های مرزی در این بین از امتیاز قرار داشتن در جوار کشورهای مبداء گردشگر سلامت برخوردار هستند.

استان سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای افغانستان، پاکستان، عمان و برخورداری از زیرساخت‌های لازم، امکان جذب گردشگر سلامت را دارد. وجود منابع انسانی با انگیزه نیز بر این توانایی افزوده است.

مرکز نوآوری صنایع خلاق

علی تناکیان از فعالان حوزه صنایع خلاق که در مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان مستقر است در این‌باره گفت: هم‌جواری استان با سه کشور عمان، افغانستان و پاکستان، ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری سلامت در این خطه از کشور ایجاد کرده است.

به گفته تناکیان خویشاوندی ساکنان استان با برخی از اتباع کشورهای همسایه در کنار تفاوت نرخ ارز و وجود پزشکان حاذق در برخی رشته‌ها، فراهم کننده بستر جذب گردشگر حوزه سلامت بوده است.

وی در ادامه گفت:« طرح‌‎هایی مانند، برنامه صنایع خلاق می‌تواند زمینه‌ای شود تا جوانان علاقه‌مند با مباحث نظری این حوزه آشنا شوند و با تاسیس شرکت‌های خلاق بتوانند از حمایت‌های مادی و قانونی در این زمینه برخوردار شوند».

برنامه توسعه زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی ایجاد شده در ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خراسان‌ها، کردستان، کرمانشاه، ایلام و استان‌های جنوبی و شمالی را نیز به عنوان مناطق مناسب برای توسعه گردشگری سلامت مورد بررسی قرار داده است.

علاقه‌مندان و متقاضیان تاسیس شرکت خلاق در حوزه گردشگری سلامت می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس برنامه توسعه زیست بوم صنایع خلاق به نشانی http://ircreative.isti.ir/  مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-07 11:08

افزودن دیدگاه جدید