کد مطلب: 

239746

پیام‌رسان «تو توک» ابزار جاسوسی حکومت امارات از شهروندان

یک پیام رسان که به سرعت در امارات پرطرفدار شده است در واقع یک ابزار جاسوسی است که حکومت این کشور از آن برای ردیابی کاربران استفاده می‌کند.
پیام‌رسان «تو توک» ابزار جاسوسی حکومت امارات از شهروندان

به گزارش سیتنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: با استناد تحقیقات و گفت‌وگو با مقامات آمریکایی مطلع، حکومت امارت از شبکه «تو توک» (ToTok) برای کنترل مکالمات، محل، تصاویر و سایر اطلاعات کاربران این پیام‌رسان استفاده می‌کند.

رسانه‌های امارات نیز مدت‌ها در مورد «تو توک» به عنوان روش تماس و مکالمه رایگان بین مردم و یا اتباع ساکن خارج با خانواده‌های خود در داخل این کشور تبلیغ می‌کردند.

«تو توک» چند ماه پیش راه‌اندازی و عرضه شده است، و تاکنون میلیون‌ها کاربر آن را در تلفن‌های همراه خود نصب کرده‌اند و بخش اعظم کاربران آن در امارات هستند.

روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید: میلیون‌ها کاربر با نصب ابزار پیام‌رسانی «تو توک» در تلفن همراه و موافقت با دسترسی این ابزار به اطلاعات شخصی خود عملا به حکومت اجازه داده‌اند به تمامی این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

«تو توک» در بیانیه‌ای مستقیما به گزارش نیویورک تایمز پاسخ نداد ولی گفت: «در رابطه با شایعاتی که در مورد توتوک پخش شده یادآوری می‌کنیم که تنها هدف خالقان این ابزار پیام‌رسانی عرضه یک روش قابل اعتماد و آسان ارتباطی بوده است».

«تو توک» در بخش دیگری از این بیانیه افزوده است: این ابزار پیام‌رسان برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران استانداردهای امنیتی عالی دارد و معیارهای آن در رعایت حریم خصوصی کاربران از قوانین بین‌المللی و کشوری تبعیت می‌کند.

«تو توک» گفت این ابزار به خاطر «مسائل فنی» به طور موقت در فروشگاه‌های مجازی گوگل و اپل در دسترس نخواهد بود.

روزنامه نیویورک تایمز در بخش دیگری از گزارشش نوشت: «تجزیه و تحلیل فنی» و گفت‌وگو با کارشناسان نشان می‌دهد که شرکت مالی «بریج» صاحب ابزار پیام‌رسانی «تو توک» به احتمال زیاد با یک شرکت امنیت سایبری اماراتی به نام «دارک متر» مرتبط است.

این شرکت تعدادی از کارمندان سابق سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا را استخدام کرده و با حکومت امارات روابط اقتصادی نزدیکی دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-31 00:37

افزودن دیدگاه جدید