کد مطلب: 

238939

کاهش ارزبری 42 میلیون یورویی با داخلی سازی 28 قطعه و تجهیزات در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات با اشاره به اینکه این میز با وزارت ارتباطات و شرکت های اپراتور در راستای برنامه نهضت ساخت داخل وزارت صمت برگزار می شود، گفت: در این میز 17 قرارداد با حجم سرمایه گذاری 274 میلیارد تومان و کاهش ارزبری 22 میلیون یورو انجام شد.
کاهش ارزبری 42 میلیون یورویی با داخلی سازی 28 قطعه و تجهیزات در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهدی صادقی نیارکی در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل که ظهر امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزارشد، از امضای 30 تفاهم نامه با حجم سرمایه گذاری 250 میلیارد تومان و کاهش ارزبری 20 میلیون یورو خبرداد.

وی ادامه داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری درون زا بودن و تکیه بر ظرفیت های داخلی در برنامه ساخت داخل مورد توجه قرار گرفته است ؛ایشان فرمودند: تولید کنندگان، فرماندهان و پیشروان خط مقدم عرصه مقاومتی، تولید داخل، رونق اقتصادی و گسترش رفاه اقتصاد عمومی هستند.

صادقی نیارکی اضافه کرد: اهداف کیفی نهضت ساخت داخل، شامل دستیابی به استقلال و خود اتکایی، تقویت و توسعه، اقتصاد، دانش بنیان و...است .

او با اشاره به برگزاری میزهای ساخت داخل در حوزه های مختلف گفت: در وزارت صمت و در راستای جهت گیری راهبردی، برای برگزاری میزهای ساخت داخل به صورت هفتگی جلسه تشکیل می شود و کنترل نتایج میزها در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه نهضت ساخت داخل در تیرماه سال جاری برگزار شد، بیان کرد: تاکنون ۵ نمایشگاه فرصت داخل در ۵ استان برگزار شده است و برگزاری این نمایشگاه در تمامی استان ها در دستور کار است.

صادقی نیارکی در ادامه افزود: تاکنون شش میز در راستای سیاست ساخت و تعمیق ساخت داخل برگزار شده است که در این میزها تاکنون ۱۲۴ تولید کننده برای ۱۰۹ قطعه مورد نظر حضور داشته اند و کاهش ارزبری ۴۱۲ میلیون یورویی از نتایج آن بوده است .

وی به برگزاری میزهای برنامه ریزی شده تا پایان سال اشاره کرد و توضیح داد: براساس برنامه زمان بندی شده تا پایان سال میز خدمت پتروشیمی و صنایع نیروگاهی، میز صنعت لوازم خانگی، تاسیسات و نیز چهارمین میز صنعت خودرو و میز خدمت صنعت ریلی برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: در میز امروز تعمیق ساخت داخل، ۳۱ سازنده حضور دارند که با انعقاد ۴۷ تفاهم نامه و قرارداد که باعث به تولید انبوه رسیدن ۲۸ تجهیز در حوزه صنایع الکترونیک می شود که 42 میلیون یورو کاهش ارزبری خواهد داشت و همچنین ۵ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال حجم قراردادهای منعقده و تفاهم نامه های امضا شده در این میز است .

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس‌ها: حسین شهلایی و مهلا لرزمانی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-18 19:09

افزودن دیدگاه جدید