کد مطلب: 

238072

درخواست آذری جهرمی از دبیرکل ITU: نسبت تحریم‌های ایران واکنش نشان دهید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با دبیرکل اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU)، گفت: تحریم ها می‌تواند بر روند سرعت توسعه فناوری‌ در ایران تاثیر گذار باشد و ضروری است که نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه جهانی ارتباطات نسبت به این تحریم‌ها واکنش نشان دهند.
درخواست آذری جهرمی از دبیرکل ITU: نسبت تحریم‌های ایران واکنش نشان دهید

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی در ادامه دیدارها و رایزنی های بین المللی خود در جریان سفر به جمهوری آذربایجان با هولین ژائو، دبیرکل ITU دیدار و در خصوص همکاری های دوجانبه ایران با این اتحادیه جهانی گفت‌وگو کرد.
 
وزیر ارتباطات و دبیرکل ITU در این دیدار زمینه‌های مختلف همکاری‌های دوجانبه ایران و این سازمان بین المللی را بررسی کردند.
 
آذری جهرمی در این دیدار با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه مردم ایران تاکید کرد که این تحریم ها می‌تواند بر روند سرعت توسعه فناوری‌ در ایران تاثیر گذار باشد و ضروری است که نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه جهانی ارتباطات نسبت به این تحریم‌ها واکنش نشان دهند.
 
در ادامه دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات ITU نیز با اشاره به تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران دوستان زیادی در سطح منطقه و در جهان دارد و متاسفانه آمریکا نگاه بلندمدتی در این زمینه ندارد.
 
هولین ژائو همچنین از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس های بین المللی و کمک به توسعه دانش در حوزه ارتباطات تقدیر و تشکر کرد.
 
در پایان این دیدار وزیر ارتباطات از دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات برای دیدار از ایران دعوت کرد که مورد پذیرش قرار گرفت و مقرر شد او در اسفندماه سفری به تهران داشته باشد.
 
آذری جهرمی پس از این دیدار درباره این جلسه و مباحث مطرح شده، گفت: جلسه بسیار خوبی با دبیر کل سازمان جهانی مخابرات داشتیم که طی آن مباحثی که بین ایران و جامعه بین المللی وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی با اشاره به یکی از توافقات این جلسه، گفت: با آمادگی که داشتیم، ایران اواخر فروردین ماه میزبان یکی از کارگروهای علمی استانداردسازی مقررات مخابراتی در حوزه 5G کارگروه چهار و پنج خواهد بود و با حضور فعال دانشمندان ایرانی و خارجی جلسه ای را برگزار خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: توسعه همکاری ها با افغانستان به خصوص توسعه همکاری های علمی با این کشور از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

وی تاکید کرد: دبیرکل ITU درخواست داشت که ما مساعدت هایی را برای توسعه دانش ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق تربیت دانشجو در افغانستان داشته باشیم که ما در این زمینه اعلام آمادگی کردیم و بنا شد که ایشان نیز با وزیر افغانستان گفت و گویی داشته باشد و ما برای مذاکره و توسعه همکاری ها میزبان وزیر افغانستان در ایران باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: طبیعتا یکی از کارهایی که دبیرکل ITU در حوزه هماهنگی های خود انجام می دهد، همگن سازی توسعه دانش در کشورهای مختلف است که درخواست ایشان این بود که ما نگاه ویژه ای برای آموزش در حوزه فناوری در افغانستان داشته باشیم که البته سیاست ما در کشور هم بوده است.

آذری جهرمی در خاتمه گفت: بحثی هم در ارتباط با آینده تکنولوژی 5G در کشورهای مختلف شد که این تکنولوژی در حال پیشرفت است و مسیری که ما در ایران هم انتخاب کرده ایم با جدیت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و امیدوارم که ثمرات این مذاکرات برای کشور و مردم سودمند باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-04 20:21

افزودن دیدگاه جدید