کد مطلب: 

238062

چهارمین دوره از ارائه‌ نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران برگزار شد

رویداد نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران با همکاری شورای راهبردی تهران هوشمند و شبکه فن‌بازار ملی ایران در اولین روز از هفته تهران هوشمند در محل کارخانه نوآوری آزادی با حضور دکتر فرجود، رئیس فاوای شهرداری تهران، دکتر صدرخانلو رئیس شبکه فن‌بازار ملی ایران و آقای یقطین رئیس شورای راهبردی تهران هوشمند و مدیران شهرداری تهران برگزار گردید.
چهارمین دوره از ارائه‌ نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران برگزار شد

به گزارش سیتنا، در ابتدای این رویداد آقای یقطین با توجه به اینکه این رویداد اولین رویداد و به عنوان شروع هفته تهران هوشمند می‌باشد به بیان توضیحاتی در مورد برنامه‌های هفته آتی پرداختند و از فعالیت‌های انجام شده در شورای راهبردی تهران هوشمند اطلاعاتی را ارائه کردند.

در ادامه این رویداد آقای دکتر صدر خانلو به بیان توضیحاتی در مورد بروکرهای فناوری و نقش‌ آنها در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور و لزوم اطمینان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به این بروکرها پرداختند.

رئیس شبکه‌ فن‌بازار ملی ایران با بیان اینکه بروکر‌های فناور می‌توانند به عنوان امین و بلد راه می‌توانند در کنار این شرکت‌ها حضور داشته باشند و در موضوعات، جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و پیدا کردن بازار جهت محصولات این شرکت‌ها و همچنین به عنوان مشاور، می‌توانند کمک شایانی به این شرکت‌ها داشته باشند و همچنین ایشان در انتها سخنرانی‌ خود توضیحاتی در خصوص کارآفرینی بر پایه استفاده از ارائه کردند.

در ادامه این رویداد سه نیاز از نیاز‌های فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران، توسط مدیران بخش‌ها و زیر مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران به ارائه مشکلات و معضلات شهری در حوزه ماموریتی خود پرداخته و امکانات و داده‌های موجود در این حوزه را برشمرده و از تیم‌ها و فعالین زیست بوم فناوری و نوآوری کشور، ارائه راهکارهای خلاق و سرویس‌های شهری کارآمد مورد انتظار است.

ارائه کنندگان این طرح‌های سرکار خانم دکتر بور بور (رئیس مرکز آمار و رصدخانه شهرداری تهران)، آقای دکتر وحدت‌کار (عضو هیات عامل سازمان تاکسیرانی)، مهندس درویشی (مدیر انفورماتیک معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران) بودند.

در قسمت پایانی این رویداد دکتر فرجود با اشاره به ترسیم تقشه راه تهران هوشمند و تاکید بر نقش نوآوری در این مسیر گفت: برای ادامه و توسعه این برنامه بر ظرفیت‌ها و توان فناورانه موجود تکیه داریم و برگزاری سلسله رویدادهای تهران نوآور، برنامه‌ای عملیاتی در همین جهت است.

مدیر عامل سازمان فاوا در ادامه گفت: این رویداد تمرینی است برای شهرداری تهران تا کم کم یاد بگیریم چطور به عنوان یک نهاد عمومی، مشکلات شهری را با کمک سایر بخش‌ها و ظرفیت‌های موجود حل کنیم.

فرجود در مورد برنامه تهران هوشمند اضافه کرد که پنج حوزه کاری اصلی داریم که براساس آن مگا پروژه‌هایی تعریف شده و این پنج حوزه شامل تحول دیجیتال، برنامه مدیریت هوشمند شهری، برنامه توسعه خدمات ایمنی، انرژی و محیط هوشمند و تهران نوآور است.

در انتهای این این رویداد هم ارائه کنندگان نیاز در پنلی مشترک به جوابگوئی سوالات شرکت‌کنندگان پرداختند و جلسات B2B به جهت بهمرسانی عرضه و تقاضا صورت پذیرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-04 16:40

افزودن دیدگاه جدید