کد مطلب: 

238061

ارائه‌ی گزارش فعالیت ماموریت مطالعاتی رصد فراهم آورندگان خدمات رایانش ابری در کشور

گزارش فعالیت ماموریت مطالعاتی رصد فراهم آورندگان خدمات رایانش ابری در کشور به دنبال یک نیازسنجی از حوزه خدمات رایانش ابری، ارائه شد.
ارائه‌ی گزارش فعالیت ماموریت مطالعاتی رصد فراهم آورندگان خدمات رایانش ابری در کشور

به گزارش سیتنا، دکتر محمدرضا احمدی مجری پروژه «ماموریت مطالعاتی رصد فراهم آورندگان خدمات رایانش ابری در کشور» در نشست امروز (چهارشنبه ۱۳ آذر) که در محل پژوهشگاه ICT در خصوص نتایج این ماموریت مطالعاتی و کاربرد آن گفت: با توجه به تنوع قابلیت ها و خدمات ابری، گسترش کسب و کار رایانش ابری در کشور نیازمند شناخت دقیق خدمات و جایگاه فراهم کنندگان در زنجیره ارائه این خدمات است و این پژوهش با تکیه بر مدل ها و معماری های مرجع رایانش ابری به رصد و شناخت وضعیت بازیگران در ارائه این خدمات در کشور می پردازد.

وی افزود: بدین منظور فراهم کنندگان، مشتریان و شرکای خدمات بر اساس نقش و قابلیت های آنها در ایجاد و عرضه خدمات ابر زیرساخت، بستر و نرم افزار بررسی و بخش بندی بازار بر اساس کاربردهای مختلف این خدمات شناسایی شده است.

به گفته احمدی، از میان این فراهم کنندگان، می توان به وزارت ارتباطات و حتی شرکت های خصوصی و دانش بنیان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ما در این پروژه به دنبال رصد فراهم کنندگان هستیم تا ضمن شناسایی آنها، به مدل کسب و کار و دامنه فعالیتی که دارند، بپردازیم؛ این کار با هدف توسعه شرایط فعلی این فراهم کنندگان مورد بررسی قرار گرفته است و در آن به دو مدل پیمایش یکی برای حوزه کسب و کار و دیگری برای عرصه حقوقی و قوانین موجود، پرداخته شد.

مجری پروژه «ماموریت مطالعاتی رصد فراهم آورندگان خدمات رایانش ابری در کشور» خاطرنشان کرد: در نهایت با بررسی روندهای جهانی رایانش ابری و پیماش نظرات فراهم آورندگان، بهره‌برداران و همچنین سازمان و نهادهای حاکمیتی در خصوص چالش های عرضه خدمات، فرصت های توسعه رایانش ابری شناسایی و راهبردها و فعالیت های لازم برای توسعه کسب و کار و خدمات رایانش ابری در کشور استخراج و در قالب فعالیت های پژوهشی پیشنهاد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-04 16:13

افزودن دیدگاه جدید