کد مطلب: 

238059

توافق‌نامه پژوهشگاه ICT با شهرداری‌ها در تحقق شهر هوشمند از گام‌های اساسی است

مجری کارگاه آموزشی شهرهای هوشمند و پارادایم های نوین در صنعت جابجایی گفت: توافق نامه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با شهرداری ها در تحقق شهر هوشمند از گام های نخست و اساسی است.
توافق‌نامه پژوهشگاه ICT با شهرداری‌ها در تحقق شهر هوشمند از گام‌های اساسی است

به گزارش سیتنا، دکتر مهدی اوجانی در کارگاه آموزشی شهرهای هوشمند و پارادایم های نوین در صنعت جابجایی که صبح امروز (چهارشنبه ۱۳ آذر)، ضمن اشاره به افزایش جمعیت شهرنشینی در دنیا اظهار کرد: با توجه به این اتفاق، بدیهی است که ضرورت توجه به شهرهای هوشمند، شاخص های هوشمندی و ارزیابی از رتبه بندی این شهرها، در فهرست اولویت های این روزهای هر مجموعه اعم از تحقیقاتی-پژوهشی گرفته تا دستگاه اجرایی، قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که می تواند در شاخص های هوشمندی شهرهای هوشمند مدنظر قرار بگیرد، موضوع جابجایی و حمل و نقل شهری است و بر این اساس باید به تحقیقاتی که در این حوزه صورت گرفته اشاره شده و نتایج آن با پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به اشتراک گذاشته شود.

گذری بر مقدمات قابل تامل هوشمندسازی در ایران

این پژوهشگر حوزه پارادایم های نوین در صنعت جابجایی شهر هوشمند در ادامه این کارگاه به وضعیت ایران در حوزه شهرهای هوشمند اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از شهرهای ایران، ضمن اندیشیدن به تجهیز غالب خدمات به هوشمندسازی، اقداماتی هم انجام داده اند که نمونه بارز آن را در کلان شهر تهران و با سرویس های اشتراک گذاری خودرو و تاکسی های اینترنتی و حتی سرویس دهی با عنوان بی دود، مشاهده می کنیم.

اوجانی ادامه داد: تمام این موارد از مصادیق جابجایی های هوشمند به شمار می روند که در تحقیقات انجام شده به بررسی و تطبیق آنها با سایر شهرهای دنیا و برابری معیارها و استانداردهای برخوردار از آن، پرداخته و تاملی بر ظرفیت های توسعه این زیرساخت ها داریم.

وی به ورود پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به حوزه شهرهای هوشمند و اقداماتی که در غالب پژوهش های داخلی و بین المللی و همچنین تفاهم نامه با شهرداری های مختلف صورت گرفته، اشاره و اظهار کرد: بدون شک بررسی مباحث زیرساختی از قبیل اینترنت اشیا و ۵G از سوی پژوهشگاه یک امر حیاتی و ضروری است زیرا این مجموعه به عنوان بازوی پژوهشی و پیشرو در پژوهش های صورت گرفته، می تواند فرایند آزمون و خطا را به حداقل رسانده و با استانداردهای بین المللی تطبیق دهد.

مجری کارگاه آموزشی شهرهای هوشمند و پارادایم های نوین در صنعت جابجایی خاطرنشان کرد: در این کارگاه ما می توانیم به این نتیجه برسیم که کار کردن روی چه مدل های تجاری، می تواند به ما در پیشبرد سریع و برخورداری از یک شهر هوشمند کمک کند.

مشکلی در زیرساخت داخلی برای حمل و نقل هوشمند نداریم

وی در پاسخ به این سوال که زیرساخت داخلی برای تحقق این مساله چقدر جوابگو است؟ گفت: تقریبا از نظر زیرساخت داخلی مساله نداریم. به عنوان مثال در حوزه پارکینگ های هوشمند اقدامات زیادی انجام شد اما در عمل شاهد اتفاق منحصر به فردی نبوده ایم و شاید دلیل اصلی آن عدم فرهنگ سازی کافی باشد.

اوجانی تاکید کرد: بر این اساس اقداماتی مانند تفاهم نامه با شهرداری های مختلف به نوعی می تواند گام اول برای راه اندازی شهرداری هوشمند باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-04 15:59

افزودن دیدگاه جدید