کد مطلب: 

237581

بازدید جمعی از مدیران و پژوهشگران پژوهشگاه ICT از شرکت فولاد مبارکه اصفهان

جمعی از مدیران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای همکاری جهت تبدیل شرکت فولاد مبارکه اصفهان به کارخانه هوشمند فولادی، از این شرکت بازدید کردند.
بازدید جمعی از مدیران و پژوهشگران پژوهشگاه ICT از شرکت فولاد مبارکه اصفهان

به گزارش سیتنا، جمعی از مدیران و کارشناسان پژوهشگاه ICT به دعوت معاونت فناوری شرکت فولاد مبارکه اصفهان در محل مجتمع فولاد حضور یافته و ضمن بازدید از بخش های مختلف آن، مذاکراتی با مدیران آن شرکت انجام دادند.

بنابر این گزارش این بازدید، براساس توافقات طرفین و در راستای آشنایی با فرایندهای کارخانه فوق برنامه ریزی شد. در این بازدید ضمن شناسایی فرایندهای تولیدی شرکت فولاد مبارکه، فعالیت های پژوهشی لازم در جهت بهبود فرایندها و افزایش بهره وری شرکت با استفاده از فناوری های نوین حوزه ICT استخراج گردید.

در برنامه مذکور، بازدید نسبتاً کاملی از فضاها و بخش های مختلف و فرایندهای کارخانه شامل بخش نیروگاه، آهک سازی، تبدیل سنگ آهن به گندله، کارخانه فولادسازی، کارخانه نورد گرم، کارخانه نورد سرد، تولید ورق های فولادی گالوانیزه و رنگی و نیز یکی از مراکز کنترل برگزار شد.

همچنین جلسه مشترکی بین مدیران پژوهشگاه و مدیران شرکت فولاد مبارکه اصفهان برگزار گردید. در این جلسه بخش های مختلف معاونت فناوری شرکت فولاد مبارکه، نیازها و فعالیت های توسعه ای خود را شرح داده و موضوعات معماری سرویس گرا، اینترنت اشیا صنعتی، انقلاب صنعتی چهارم و کارخانجات مجازی یا دوگانه دیجیتال را بعنوان دغدغه های توسعه آتی خود مطرح کردند.

گفتنی است این بازدید در ادامه همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای تبدیل این شرکت به کارخانه هوشمند فولادی و ورود به انقلاب صنعتی چهارم صورت گرفته و می تواند بستر مناسبی جهت توسعه فناوری های نوین حوزه ICT در صنایع مختلف باشد. فناوری های نوین حوزه ICT از جمله اینترنت اشیا، نسل پنجم ارتباطات، کلان داده و پردازش ابری قادرند با ایجاد ارتباط بین فضای فیزیکی صنایع و فضای سایبری حوزه فاوا، فناوری های جدیدی در صنایع از جمله کارخانجات مجازی، دوگانه دیجیتال و اینترنت اشیا صنعتی را تحقق بخشند.

در این بازدید معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، نیازمندی های تحقیقاتی فولاد مبارکه در عرصه های ارتباطات و اطلاعات را با توجه به رویکرد شرکت در تطبیق با انقلاب چهارم صنعتی و پیاده سازی کارخانه هوشمند ارائه کرد و راهکارهای مبدل شدن شرکت فولاد مبارکه به یک شرکت فولادساز صاحب تکنولوژی، مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است شرکت فولاد مبارکه اصفهان که اکنون یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی جمهوری اسلامی ایران و از شرکت‌های پیشرو است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت‌ می‌کند.

همچنین پیش از این نیز به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشست صمیمانه ای با موضوع معرفی و پیشنهاد همکاری با شرکت فولاد مبارکه اصفهان برگزار شده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-25 14:18

افزودن دیدگاه جدید