کد مطلب: 

236781

دانش ایجاد شده توسط جوانان ایرانی در حوزه‌ی پدافند سایبری، غرورآفرین است

رئیس پژوهشگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید به نقش کلیدی این پژوهشگاه در تکمیل چرخه دانش محصولات پدافند غیرعامل، اظهار کرد: حلقه ارتباط بین دستاوردهای پژوهشی ما در وزارت ارتباطات و ذینفعان، مدیریت پدافند غیرعامل در ICT است.
دانش ایجاد شده توسط جوانان ایرانی در حوزه‌ی پدافند سایبری، غرورآفرین است

به گزارش سیتنا، دکتر وحید یزدانیان در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه پدافند غیرعامل که صبح امروز (۱۹ آبان ماه) در محل نمایشگاه های دائمی صورت گرفت، با اشاره به دستاوردهای حاضر در حوزه پدافند سایبری گفت: سال هاست که دانش موضوعاتی مانند ارتقای امنیت سایبری در دانشگاه ها و سازمان های مختلف پیگیری می شود و در حال حاضر دانش ایجاد شده توسط جوانان ایرانی در حوزه پدافند سایبری، بسیار درخشان و غرورآفرین است لیکن امروز نیاز داریم که ضمن تجاری سازی این دانش، شاهد تبدیل آن به صنعت باشیم.

وی افزود: این نمایشگاه نیز نقش موثری در خصوص معرفی و دستاوردهای این حوزه به شمار می رود؛ و اینگونه رویدادها به مرور زمان باعث می شود دستاوردهایمان به چارچوب ها و استانداردهای لازم در سطح جهانی نزدیک شده و حتی آماده رقابت با محصولاتی که در سطح بین الملل تولید می شوند، می شویم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمایشگاه پدافند غیرعامل، محفلی برای کمک به بخش های دولتی و حاکمیتی است، گفت: استمرار این قبیل رویدادها، گام بزرگی برای دستیابی به خودکفایی بوده و افتخار ما دستاوردها و محصولاتی است که در این رویدادها به نمایش گذاشته می شود.

یزدانیان ضمن اشاره به تلاش هایی که برای سرعت بخشیدن به این مسیر صورت گرفته، در خصوص نقش پژوهشگاه ICT در این صنعت گفت: نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تکمیل چرخه دانش محصولات پدافند غیرعامل، یک موضوع کلیدی است.

وی تاکید کرد: پژوهشگاه ICT برای تحقق هدف فوق، پژوهشکده امنیت را ایجاد کرده تا تمرکز خود را بر روی محصولاتی که در حوزه پدافند سایبری هستند، قرار دهند.

به گفته یزدانیان، پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT، محصولات متعددی را تاکنون تولید کرده و از توانایی ارزیابی نرم افزارهایی که در کشور ایجاد می شود نیز، برخوردار است.

یزدانیان در ادامه اظهارات خود با تاکید به رویکرد وزیر ارتباطات در خصوص پژوهشگاه، اظهار کرد: ایشان تاکید دارند که نحوه عملکرد خود را بر مبنای تعامل گسترده قرار دهیم و بر همین مبنا، با تمام ذینفعان کشور از جمله سازمان پدافند غیرعامل، هماهنگی لازم را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: افزایش تعامل با سایر بازیگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند منجر به پایداری و مصونیت بیشتر این شبکه در مقابل هجمه های بیگانگان باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-10 18:37

افزودن دیدگاه جدید