کد مطلب: 

236716
سردار جلالی در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل:

200 محصول بومی در حوزه‌ی سایبری، تولید و به نمایش درآمده‌اند/ آنچه امنیت در استفاده را تضمین می‌کند، بومی سازی است

سردار جلالی عرضه‌ی نزدیک به 200 محصول بومی در حوزه‌ی سایبری در نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل خبر داد و تاکید کرد: چون تهدید در ذات تکنولوژی نهفته است بنابراین آنچه امنیت در استفاده را تضمین می‌کند بومی سازی است.
200 محصول بومی در حوزه‌ی سابیری، تولید و به نمایش درآمده‌اند/ آنچه امنیت در استفاده را تضمین می‌کند، بومی سازی است

به گزارش خبرنگار سیتنا، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه‌ی مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه با توجه به شرایط کنونی و تحریم‌های ظالمانه همه‎جانبه بسیار حائز اهمیت است و  اهمیت برگزاری این نمایشگاه را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در این نمایشگاه، عرضه‌ی نزدیک به 200 محصول بومی در حوزه‌ی سابیری را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد که چقدر دانش و فناوری بومی توفیقات بزرگی در حوزه‌ی پدافند غیرعامل کسب کرده است. برای مثال ما در این نمایشگاه شاهد عرضه‌ی سامانه‌ی اسکودا هستیم که سامانه‌ی امنیتی و دفاعی است می‌تواند در بخش سایبری نقش بسیاری ایفا کند. در حال حاضر پنج محصول بومی اسکودا داریم که از نظر آزمایشگاه‌ها سلامت و کارایی آنها تایید شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مبحثی که در حوزه‌ی سایبری اهمیت دارد این است که امنیت، ارتباط لاینفکی با تولید داخل دارد، متذکر شد: چون تهدید در ذات تکنولوژی نهفته است بنابراین آنچه امنیت در استفاده را تضمین می‌کند بومی سازی است. یعنی وقتی از محصول خارجی استفاده می‌کنیم نمی‌توانیم امنیت استفاده از آن را 100 درصد تضمین کنیم.

به گفته سردار دکتر جلالی، خوشبختانه در ششمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل شاهد دستاوردهایی پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلفی هستیم، برای نمونه در حوزه‌های بیولوژیک که اولویت ما صنایع تشخیصی است. امروز خوشبختانه ما اولین آزمایشگاه سطح بالای تشخیص آلودگی‌های در سطح سه را داریم که توسط صنایع دفاع در کشور برای نخستین بار تولید شده است. این موضوع بسیار مهم است چون این آزمایشگاه‌ها قابلیت دارند رصد سطح زیادی از آلودگی را انجام دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: امروز تجهیزات مقابله با حملات بیولوژیک، زیستی و شیمیایی در کشور را در اختیار داریم. برای حفاظت از شهرها نیز در همین راستا بسته‌ای را که به‌صورت کامل توسط صنایع داخلی کشور تولید شده قرار است در اختیار مدیران شهری قرار دهیم.

سردار دکتر جلالی، نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل را تابلو پیشرفت کشور در حوزه توانمندی داخلی در اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: مهمترین هدف چنین رویدادهایی تسهیل‌گری و برداشتن موانع تولید محصولات بومی از سوی شرکت‌های داخلی است که ما آن را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

گفتنی است؛ ششمین دوره نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که به همت سازمان پدافند غیرعامل کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برپا شده است، با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، حمید زادبوم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، دکتر محمدباقر عالی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سید جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا برگزار شد.

در این نمایشگاه، توانمندی‌های صنایع بومی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه در حوزه‌های پدافند سایبری، پدافند زیستی، پدافند شیمیایی و پدافند پرتوی معرفی می‌شوند.

این نمایشگاه، از امروز شنبه هجدهم آبان ماه تا سه‌شنبه بیست و یکم آبان‌ماه در سالن‌های ۱۰ الی ۱۳ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان علاقه‌مندان است.

گزارش تصویری سیتنا از افتتاح این نمایشگاه را ببینید:
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-09 12:48

افزودن دیدگاه جدید