کد مطلب: 

235168

رییس رگولاتوری: پوشش ارتباطی پایانه‌های تردد زائران اربعین کامل شده است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرزهای تردد زائران اربعین گفت: با توجه به پوشش کامل ارتباطی در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی و نقاط تجمع جمعیتی، در حال حاضر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ارتقای ظرفیت‌های ارتباطی تمرکز کرده است.
رییس رگولاتوری: پوشش ارتباطی پایانه‌های تردد زائران اربعین کامل شده است

به گزارش سیتنا، حسین فلاح جوشقانی درباره وضعیت ارتباطی استان ایلام و مرز مهران افزود: استان ایلام برخلاف وسعت کم از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است و با داشتن ۴ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، دروازه اصلی ورود و خروج زائران ایرانی به این کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد کل جاده‌های استان ایلام دارای پوشش کامل ارتباطی است، اظهار کرد: تمامی شهرها و تعداد زیادی از روستاهای این استان با شبکه فیبرنوری به هم متصل شده‌اند که امکان تبادل اطلاعات در مقیاس بالا را فراهم می‌کند و با تدابیر انجام شده تمامی مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران در این استان دارای پوشش کامل ارتباطی هستند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تاکید کرد: در سال های گذشته حدود ۶۵ درصد ترافیک اربعین ار مرز مهران بوده است در سال جاری نیز تاکنون بیش از ۷۰ درصد زائران از این مسیر عبور کرده‌اند.

فلاح جوشقانی درباره اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر ۱۳ سایت سیار توسط اپراتورهای تلفن همراه در مراکز جمعیتی پایانه مهران راه‌اندازی شده است و در طی دو ماه گذشته اپراتورها با نظارت رگولاتوری به منظور پایداری و افزایش تاب‌آوری سایت‌های ارتباطی برای تعویض باطری‌ها و تجهیز برخی از سایت‌ها به دیزل ژنراتور برق اقدام کرده‌اند.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران نیز تعداد زیادی باجه تلفن همگانی ثابت را در شهر مهران برای زائرانی که دسترسی به تلفن همراه ندارند راه‌اندازی کرده است و ۳۷ باجه شرکت پست بانک در پایانه مهران به طور شبانه‌روزی به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-09 11:40

افزودن دیدگاه جدید