کد مطلب: 

235117

آذری جهرمی تأکید کرد: ضرورت تسریع در احداث پارک ویژه برای استارت‌آپ‌های ایرانی حوزه‌ی ICT در ارمنستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با همتای ارمنی خود بر تسریع اجرایی شدن توافق احداث پارک ویژه برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه فناوری اطلاعات در ارمنستان تأکید کرد.
وزیر ارتباطات در دیدار با همتای ارمنی خود تأکید کرد: ضرورت تسریع در احداث پارک ویژه برای استارت‌آپ‌های ایرانی حوزه‌ی ICT در ارمنستان

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در ادامه سفر خود به ایروان ظهر امروز با هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل‌ونقل و فناوری‌های پیشرفته ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

آذری جهرمی در این دیدار با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان از دستور حسن روحانی برای دو برابر شدن حجم همکاری‌های دو کشور خبر داد و گفت: ایران و ارمنستان می‌توانند در زمینه‌های ترانزیت دیتا، حمایت از استارت‌آپ‌ها و نیز تأمین نیروی کار متخصص فرامرزی (outstaffing) با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به توافقات انجام‌شده در سفر گذشته هاکوپ آرشاکیان به تهران، از وی خواست موضوع ایجاد پارک ویژه برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های ایرانی حوزه فناوری اطلاعات در ارمنستان را تسریع کرده و تفاهم‌نامه مربوطه در اسرع وقت به امضاء برسد تا شرکت‌های ایرانی بتوانند از معافیت‌ها و تسهیلات ویژه برای تجارت و کسب‌وکار در ارمنستان برخوردار شوند.

وزیر کابینه دولت دوازدهم همچنین به طرح‌های ترانزیت دیتا در منطقه اشاره و جزئیات آن‌ها را با وزیر ارمنستانی موردبحث و بررسی قرارداد.

آرشاکیان نیز در این دیدار با تشکر از آذری جهرمی برای سفر به ایروان، گفت: روز گذشته در جریان بازدید خود از نمایشگاه 2019Digitech- از پاویون ایران دیدن کرده و با استارت‌آپ‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه آشنا شدم.

وی با تأکید بر اینکه ایران همکار و شریک مهمی برای ارمنستان در حوزه ارتباطات است، اعلام کرد: منطقه آزاد «مغری» در نزدیکی مرزهای ایران (منطقه آزاد ارس) می‌تواند به‌عنوان فضای مناسبی برای همکاری با ایران و ایجاد پارک ویژه برای شرکت‌های ایرانی در نظر گرفته شود.

یادآور می‌شود وزیر ارتباطات روز گذشته در بدو ورود خود به ایروان به‌اتفاق سایر وزرای شرکت‌کننده در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات، با نخست‌وزیر ارمنستان نیز دیدار و گفتگو داشت.

محمدجواد آذری جهرمی دیروز در رأس هیئتی متشکل از ۲۰ استارت‌آپ ایرانی به ارمنستان سفر کرد. شرکت در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (2019WCIT-)، حضور در نمایشگاه تخصصی کشور ارمنستان (۲۰۱۹Digi Tec Expo)، دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان و سایر همتایان خارجی و رایزنی برای ایجاد بازار منطقه‌ای و بین‌المللی برای استارتاپ‌های ایرانی ازجمله اهداف سفر وزیر ارتباطات به ارمنستان است.

نمایشگاه تخصصی Digi Tec ارمنستان از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه در محل مجموعه کارن دمیرچیان ایروان و در حوزه‌هایی همچون سیستم‌ها و ابزار IT، راه‌حل‌های شبکه جهانی و نرم‌افزاری، امنیت سایبری، راه‌حل‌های ارتباط از راه دور و شبکه، تکنولوژی موبایل و اپلیکیشن‌ها، طراحی و انیمیشن، فناوری چندرسانه‌ای و بازی، راه‌حل‌های تکنولوژیک برای کسب‌وکار و آموزش فناوری در حال برگزاری است.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-08 14:14

افزودن دیدگاه جدید